Jesteś tutaj: Start
Do tej pory pociągi z Warszawy do Wrocławia jeździły przez Ostrów Wielkopolski i Kalisz. Tymczasem władze Sieradza lobbują za tym, by rozwidlenie torów na Wrocław i Poznań umiejscowiono na obrzeżach tego miasta. To burzenie historycznego układu - oponuje Jarosław Urbaniak, poseł PO z Ostrowa Wielkopolskiego. Tymczasem plany przebiegu kolejowych tras są już na ukończeniu .
Na swoim profilu w mediach społecznościowych poseł Prawa i Sprawiedliwości Paweł Rychlik pisze o wyczekiwanej od lat modernizacji linii kolejowej nr 181. Według posła wszystko wskazuje na to, że jej przebudowa na odcinku Kępno-Oleśnica za kwotę niemal 200 mln zł jest w bliskim zasięgu.
Zmienia się łódzki odcinek linii łączącej Śląsk i porty Trójmiasta (Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice). Efektem będzie lepsza oferta podróży oraz sprawniejszy przewóz towarów na linii ważnej dla gospodarki. Wykonawca prowadzi roboty na torach i przy sieci trakcyjnej. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości ponad 580 mln zł realizowana jest z udziałem środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W niedzielę 13 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów 2020/2021. Od 18 lutego nie będzie konieczności uruchamiania komunikacji zastępczej, tym samym na trasę z Łodzi do Sieradza powróci 31 połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. ŁKA wydłuży kursowanie dwóch par połączeń do Ostrowa Wielkopolskiego, zastępując pociągi REGIO do Wrocławia, Koleje Wielkopolskie uruchomią nowy piątkowo-niedzielny pociąg w relacji Poznań Główny – Łódź Fabryczna – Poznań Główny. PKP Intercity zaproponuje nowe połączenie do Zielonej Góry, przez Wrocław.