Zaawansowane szukanie
Rejestracja
Użytkownik:

Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?

» Zapomniałem hasła
» Rejestracja
Losowe zdjęcie

503
503
Komentarzy: 0
Dyzio_Marzyciel


MVTV2-107
MVTV2-107

            

MVTV2-107
Komentarz: 16.07.2020 Tišnov, należacy do SŽDC (czeskiego odpowiednika PLK) wagon MVTV2-107 oczekuje na ewentualne zadania związane z obsługą sieci trakcyjnej na terenie macierzystej sekcji.

Wagony techniczne MVTV2 konstrukcyjnie wywodzą się z projektu wagonów motorowych 810, czyli popularnych motoraczków.
Produkcję tego typu pojazdów na potrzeby ówczesnych kolei czechosłowackich prowadzono w latach 1981-1983. Łącznie w zakładach Škoda Vagonka Studenka powstało 115 wagonów montażowo-inspekcyjnych sieci trakcyjnej MVTV2, w tym 3 w wersji szerokotorowej.
Po podziale Czechosłowacji na samodzielne państwa Czechy i Słowację, Koleje Czeskie (České dráhy) przejęły 77 wagonów tego typu. Natomiast 37 wagonów, w tym 3 szerokotorowe zyskały Koleje Słowackie.

Początkowo wagony sieciowe tego typu posiadały oznaczenie M153.0, w 1988 roku zostało ono zmienione na 892. Kolejna zmiana miała miejsce w 1997 roku, od kiedy to wagony tego typu należące do spółki České dráhy (ČD) zyskały nową serią MVTV 2, Zmiana serii nastąpiła też w przypadku wagonów należących natomiast pojazdy należące do kolei słowackich (ŽSR), gdzie zostały one oznaczone serią MVTV 02 dla przypadku wagonów normalnotorowych oraz MVTV 03 dla pojazdów szerokotorowych.

W 2008 roku wagony należące dotychczas do CD przekazane zostały na stan zarządcy infrastruktury - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).
Na początku drugiej dekady obecnego stulecia czeski zarządca infrastruktury zdecydował o rozpoczęciu modernizacji nieco już przestarzałych wagonów. Na podstawie umowy ze spółką CZ Loko z 2011 roku SŽDC poddały modernizacji 10 wagonów MVTV2. Zmodernizowane pojazdy zostały oznaczone serią MVTV2.2. W 2015 roku podpisano kolejną umowę na modernizację wagonów tego typu. Pierwszy wagon przekazany został w 2016 roku, pojazdy z najnowszej modernizacji noszą oznaczenie MVTV2.3
Na koniec kilka danych technicznych wagonu MVTV2:
Długość całkowita – 13970mm
Masa służbowa – 23500 kg
Układ osi – A'1'
Moc ciągła – 155 kW
Prędkość maksymalna – 80 km/h
Typ silnika spalinowego – LIAZ ML 634
Układ przenoszenia napędu – hydromechaniczny
Słowa kluczowe: MVTV2, MVTV2-107, Tišnov, SŽDC, Jihomoravský kraj, lato, linia_CD_250, SRJP_CD_250
Data: 21.07.2020 20:01
Wyświetleń: 170
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 1.1 MB
Dodał: Grzegorz

Autor: Komentarz:
Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia

Wyślij komentarz
Osoba:
Komentarz:
 
BBCode

 


Poprzednie zdjęcie:
LEOŚ  
 Następne zdjęcie:
MVTV2.2-009

 

   

Powered by 4images 1.7.11
Translation by Paweł Szybiak
Copyright © 2002 4homepages.de