| 
                     
                      |  Losowe zdjęcie |   
                      |  |   
                      | 
  BR232-049
 Komentarzy: 0
 Kuba
 
 
 |   
                      |  |  |  |  | MVTV2-107
 
 
 
                     
                      | 
						   
                            | MVTV2-107 |   
                            | Komentarz: | 16.07.2020 Tišnov, należacy do SŽDC  (czeskiego odpowiednika PLK) wagon MVTV2-107 oczekuje na ewentualne zadania związane z obsługą sieci trakcyjnej na terenie macierzystej sekcji. 
 Wagony techniczne MVTV2 konstrukcyjnie wywodzą się z projektu wagonów motorowych 810, czyli popularnych motoraczków.
 Produkcję tego typu pojazdów na potrzeby ówczesnych kolei czechosłowackich prowadzono w latach 1981-1983. Łącznie w zakładach Škoda Vagonka Studenka powstało 115 wagonów montażowo-inspekcyjnych sieci trakcyjnej MVTV2, w tym 3 w wersji szerokotorowej.
 Po podziale Czechosłowacji na samodzielne państwa Czechy i Słowację, Koleje Czeskie (České dráhy) przejęły 77 wagonów tego typu. Natomiast 37 wagonów, w tym 3 szerokotorowe zyskały Koleje Słowackie.
 
 Początkowo wagony sieciowe tego typu posiadały oznaczenie M153.0, w 1988 roku zostało ono zmienione na 892. Kolejna zmiana miała miejsce w 1997 roku, od kiedy to wagony tego typu należące do spółki České dráhy (ČD) zyskały nową serią MVTV 2, Zmiana serii nastąpiła też w przypadku wagonów należących natomiast pojazdy należące do kolei słowackich (ŽSR), gdzie zostały one oznaczone serią MVTV 02 dla przypadku wagonów normalnotorowych oraz MVTV 03 dla pojazdów szerokotorowych.
 
 W 2008 roku wagony należące dotychczas do CD przekazane zostały na stan zarządcy infrastruktury - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).
 Na początku drugiej dekady obecnego stulecia czeski zarządca infrastruktury zdecydował o rozpoczęciu modernizacji nieco już przestarzałych wagonów. Na podstawie umowy ze spółką CZ Loko z 2011 roku  SŽDC poddały modernizacji 10 wagonów MVTV2. Zmodernizowane pojazdy zostały oznaczone serią MVTV2.2. W 2015 roku podpisano kolejną umowę na modernizację wagonów tego typu. Pierwszy wagon przekazany został w 2016 roku, pojazdy z najnowszej modernizacji noszą oznaczenie  MVTV2.3
 Na koniec kilka danych technicznych wagonu MVTV2:
 Długość całkowita – 13970mm
 Masa służbowa – 23500 kg
 Układ osi – A'1'
 Moc ciągła – 155 kW
 Prędkość maksymalna – 80 km/h
 Typ silnika spalinowego – LIAZ ML 634
 Układ przenoszenia napędu – hydromechaniczny
 |   
                            | Słowa kluczowe: | MVTV2, MVTV2-107, Tišnov, SŽDC, Jihomoravský kraj, lato, linia_CD_250, SRJP_CD_250 |   
                            | Data: | 21.07.2020 20:01 |   
                            | Wyświetleń: | 3483 |   
                            | Pobrań: | 0 |   
                            | Ocena: | 0.00 (0 głosów) |   
                            | Wielkość pliku: | 1.1 MB |   
                            | Dodał: | Grzegorz |  |  
 
 
 
   |  |