Męcka Wola w Czechach, czyli autobusowe zawirowania ŁKA

 

Od kilku dni całodobowo zamknięty jest tor 2 szlaku Zduńska Wola – Sieradz. Ekipy PLK S.A. Remontują w tym czasie wiadukt w miejscowości Czechy koło Zduńskiej Woli. W związku z wyłączeniem toru konieczna okazała się zmiana organizacji ruchu, wprowadzony został rozkład zastępczy. Niestety podobnie jak miało to miejsce w przypadku podobnych sytuacji w roku 2015 konieczne okazało się odwołanie na wspomnianym odcinku kilku pociągów osobowych i zastąpienie ich autobusami zastępczymi. Jednak tym razem autobusy jeżdżą w innowacyjny sposób.

 

 

Zamknięcia całodobowe szlaku Zduńska Wola – Sieradz miały już miejsce w 2014 i 2015 roku. Każdorazowo powodowało to konieczność zawieszenia na wspomnianym odcinku 1-2 par pociągów komunikacją autobusową. Stałym rozwiązaniem było, że komunikacja autobusowa obsługiwała wszystkie przystanki osobowe na wspomnianym odcinku. Było to co prawda rozwiązanie czasochłonne, prowadzące niekiedy do sytuacji, że kolejny pociąg „doganiał” autobus zastępczy, jednak zaletą tego typu podejścia do zagadnienia była pełna obsługa i dostępność dla wszystkich pasażerów.

Z dala od stacji

 

Nieco inne w pewnym sensie rewolucyjne rozwiązanie przewoźnik stosuje obecnie. Autobusy nie dojeżdżają bowiem do przystanków kolejowych, w zamian zatrzymują się na przystankach wzdłuż drogi wojewódzkiej Sieradz – Zduńska Wola. Największe kontrowersje budzi zlokalizowanie przystanku zastępczego „Męcka Wola” w miejscowości Czechy, funkcję tę pełni przystanek „Czechy II” a więc zlokalizowany ok. 3 km od przystanku osobowego, który ma zastępować. Dlaczego postoju nie wyznaczono na przystanku PKS Stawiszcze, który zlokalizowany jest ok. 500 metrów od przedmiotowej stacji?
Z zapytaniem o przystanki zastępcze redakcja ZWK wystąpiła do Pani rzecznik przewoźnika, poniżej prezentujemy pełną treść nadesłanych wyjaśnień.

"Łódzka Kolej Aglomeracyjna ze względu na remont szlaku kolejowego między stacjami Zduńska Wola i Sieradz prowadzonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe uruchamia Zastępczą Komunikację Autobusową pomiędzy tymi stacjami za 5 z 36 pociągów. Przystanki dla autobusów między stacjami Zduńska Wola i Sieradz zostały wytyczone wzdłuż drogi krajowej nr 83, jak niżej:

 


1. Zduńska Wola Dworzec PKP
2. Czechy II/Skręt (na ulicy Sieradzkiej) – (zamiast Męckiej Woli)
3. Sienkiewicza/Woźniki (na Sienkiewicza przy skrzyżowaniu z Uniejowską) – (zamiast Sieradz Męka)
4. Sienkiewicza/Rondo – (zamiast Sieradz Warta)
5. Sieradz Dw. PKP

 


Decyzja o takiej lokalizacji przystanków została podjęta po pierwsze dlatego, by skrócić czas przejazdu komunikacją zastępczą między Zduńską Wolą, a Sieradzem z 45 minut do maksymalnie 30 minut. Po drugie, na część przystanków sąsiadujących ze stacjami na zamkniętym szlaku, autobus nie ma technicznej możliwości wjazdu lub musiałby zbyt długo manewrować – co wydłużało znacznie czas przejazdu i powodowało opóźnienia. Po trzecie, doprowadzało to do sytuacji, w których autobus przyjeżdżał do stacji Sieradz równocześnie lub po przyjeździe kolejnego pociągu ze stacji Zduńska Wola. Taka sama sytuacja miała miejsce w kierunku przeciwnym i powodowała znacznie wcześniejszy odjazd ze stacji początkowej tj. Sieradz.

 

Na zakończenie chciałabym przekazać dobrą wiadomość: zmiany dotyczące komunikacji zakończą się w najbliższą sobotę, jako że modernizacja odcinka zaplanowana jest przez PKP PLK w dniach 9 – 14 maja br.

 

 

 

Z poważaniem
Anna Kulik

Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji ŁKA"

 

 

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u