Do Łodzi bardziej komfortowo

Już za kilkanaście miesięcy do Łodzi ze Zduńskiej Woli i Sieradza dojedziemy bardziej pojemnym taborem. Spółka Łódzka Kolej Aglomeracyjna planuje rozbudowę o dodatkowy człon część swoich pociągów.

Jak poinformował niedawno na knferencji prasowej, na zduńskowolskim dworcy, Marszałek województwa-Witold Stępień, przewoźnik planuje rozbudowę o trzeci człon 10 z 20 posiadanych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu flirt 3. Decyzja jest konsekwencją rosnącego zapotrzebowania na przewozy na ciągu Sieradz-Zduńska Wola-Łódź, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

W dodatkowym członie znaleźć ma się nie niej niż 66 miejsc siedzących, w tym 64 siedzące miejsca stałe. Tak jak w obecnych pojazdach, w dodatkowej przestrzeni pasażerowie będą mogli korzystać z gniazdek elektrycznych i bezpłatnego Internetu. Pojazdy zostaną wydłużone o nie mniej niż 16 metrów. Rozbudowane pociągi muszą być w pełni kompatybilne z obecnie eksploatowanymi pojazdami i umożliwiać łączenie ich w trakcji wielokrotnej, do trzech pojazdów.

Zamówienie zlecone zostało w trybie zamówienia „z wolnej ręki”. Do negocjacji zaproszono firmę Stadler Polska, który jest producentem zespołów trakcyjnych typu L-4268 serii FLIRT3, które zostaną przebudowane. Pociąg zostanie wydłużony o jeden fabrycznie nowy środkowy człon bez napędu, wraz z wózkiem tocznym wraz z uzyskaniem zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla rozbudowanego pojazdu, zgodnego z TSI. Zamówienie uwzględnia również utrzymanie pojazdów.

Pierwszy przebudowany pojazd zostanie wyprodukowany do 30.09.2018 r- w terminie do 28.02.2019 pojazd musi uzyskać zezwolenie zgodne z TSI. Rozbudowa pozostałych 9 EZT ma się zakończyć do 31.01.2020 r. Wartość inwestycji to łącznie 52 433 333,33 zł netto, w tym rozbudowa pojazdów 45 000 000,00 zł netto, a utrzymanie trzeciego członu – 7 433 333,33 zł netto.

Do pociągu dojedziesz rowerem

Samorząd województwa w latach 2018-201 planuje zrealizować też jeszcze jeden projekt powiązany z poprawą komfortu podróżowania. Program pn. „Integracja różnych systemów transportu zbiorowego  poprzez rozbudowę węzłów przesiadkowych w Województwie Łódzkim”, określany roboczo jako „Rowerowe Łódzkie”. ma ułatwić mieszkańcom miast, położonych wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych przez ŁKA dotarcie do dworca kolejowego. Według projektu stacje dokowania rowerów zlokalizowane zostaną na głównych osiedlach i w centrach miast, skąd rowerami będzie można dojechać do dworców kolejowych, na których oczywiście też znajdą się stacje dokowania. Oczywiście możliwe będzie korzystanie z pojazdów także w ruchu wewnętrznym po mieście. W projekcie weźmie udział łącznie 10 miast, w których powstanie 125 stacji, dla tysiącarowerów.

W naszym regionie do programu przystąpiły 3 miasta znajdujące się wzdłuż linii Łódź-Sieradz. Zduńska Wola będzie miała 12 stacji z 96 rowerami. Na terenie Łasku znajdzie się 8 stacje, w których do dyspozycji będzie 48 rowerów. W Sieradzu, podobne jak w Zduńskiej Woli będzie 12 stacji, jednak liczba rowerów będzie większa, mieszkańcy tego miasta będą mieli do dyspozycji 104 pojazdy. Dodatkowo w Sieradzu w pobliżu dworca kolejowego powstanie parking rowerowy, gdzie można będzie zostawić prywatne rowery..

Te dość ambitne projekty mają szansę znacząco poprawić komfort podróżowania przy udziale środków transportu publicznego. Należy mieć nadzieje, że zgodnie z obietnicami zostaną szybko i terminowo zrealizowane i nie spotka ich los, jaki spotkał autobusową i kolejową komunikację dowozową, która niemal natychmiast po wygranych w 2014 roku, przez Pana Marszałka Witolda Stępnia wyborach samorządowych została zlikwidowana.

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u