Czy samorządy chcą peronów?

Planowana rewitalizacja linii 146 Chorzew Siemkowice – Wyczerpy nadal budzi emocje społeczne. Kontrowersje wywołuje kwestia planowanej likwidacji infrastruktury służącej obsłudze pasażerów, co może w przyszłości utrudnić, a być może uniemożliwić wznowienie przewozów pasażerskich o charakterze regionalnym.

 W dniu 2 stycznia 2017 roku portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe wystąpił z zapytaniem do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi oraz Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach w sprawie stanowiska samorządów szczebla wojewódzkiego w kwestii planowanej rezygnacji przez PLK S.A. z infrastruktury pasażerskiej wzdłuż linii 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice. Zapytaliśmy również o perspektywy wznowienia przewozów na przedmiotowej linii.

W odpowiedzi nadesłanej do redakcji przez Panią Dyrektor Teresę Woźniak z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi czytamy:

 "Województwo Łódzkie jest za zachowaniem obecnych peronów na linii 146 oraz 131 jak i ich modernizacji na stacji Zduńska Wola Karsznice i takie stanowisko zostało przekazane do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa do Departamentu Kolejnictwa pismem z dnia 11 stycznia 2017r.

Odnosząc się do sprawy realizacji przez firmę Multiconsult dokumentacji modernizacji linii 146, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego wystąpił z pisemną prośbą o przekazanie materiałów dotyczących linii i nie otrzymał w tej sprawie odpowiedzi.

Kierunki działań Województwa Łódzkiego w zakresie organizacji przewozów kolejowych o charakterze użyteczności publicznej oraz rozwoju transportu publicznego zostały określone w "Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030" (zwanym dalej Planem Transportowym), który został przyjęty przez Sejmik Województwa Łódzkiego uchwałą nr. XVIII/178/15 w dniu 27.10.2015 i stanowi akt prawa miejscowego.

W wyniku przeprowadzonych prac w Planie Transportowym, określono sieć transportową użyteczności publicznej, na której Marszałek Województwa będzie organizował kolejowe przewozy pasażerskie i stwierdzone zostało, że obecnie brak jest uzasadnienia dla uruchomienia wojewódzkich przewozów pasażerskich na liniach nr. 146 Chorzew Siemkowice - Ważne Młyny oraz 131 Kraski - Działoszyn."

Niestety mimo usilnych starań redakcja portalu nie uzyskała dostępu do materiałów źródłowych, na podstawie których Urząd Marszałkowski w Łodzi zdecydował o niewznawianiu przewozów na ciągu Zduńska Wola-Chorzew Siemkowice-Herby Nowe/Częstochowa.

Redakcja nie otrzymała też jakiejkolwiek odpowiedzi na zapytanie skierowane do Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.

 

Komentarze   

0 #1 olek 2017-02-05 12:45
to jest właśnie takie rozumowanie niektórych dygnitarzy odpowiedzialnych za łączenie województwa łódzkiego z resztą kraju oni są najmądrzejsi i basta ubzdurano sobie ze pociągi mają jeżdżić tylko przez łódż koluszki piotrków a linie 131pozbawić możliwości rozwoju i w miarę równego dostępu aby dojechać w stronę częstochowy , katowic i innych miast jak gdańsk i nad morze jak nazywa się takie województwo które nie walczy o dostęp mieszkańców do lepszej komunikacji niema słów na takie działania .
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u