Jesteś tutaj: Start
Od nowego rozkładu jazdy pociągów 2016/17, który wejdzie w życie 11 grudnia pociągi na trasie Sieradz Łódź Kaliska przyspieszą. Dzięki podniesieniu prędkości dla lekkich EZT do 80 km/h czas jazdy skróci o około 7 minut.
Przypomnijmy iż niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło przetarg na rewitalizację linii nr. 14 między Zduńską Wolą a Łodzią, która rozpocznie się w 2018r. i potrwa dwa lata. Pasażerowie jednak odczują zdecydowaną poprawę już od grudnia. Czas przejazdu pociągów samorządowego przewoźnika skróci się z obecnej 1 godziny i 3 minut do 56 minut. Ze Zduńskiej Woli do Łodzi natomiast dojedziemy w czasie 41 minut ( przy obecnych 47).
Od nowego rozkładu 2016/2017 na odcinku Łódź Kaliska – p.odg Gajewniki zgłoszona jest prędkość max V=80 km/h dla Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (lekkie składy, w tym ŁKA). Dla pozostałych pociągów pasażerskich pozostaje V=60 km/h. Wszystkie prowadzone roboty mają zapewnić w miarę możliwości utrzymanie prędkości lub ewentualnie, jeśli jest taka możliwość w wybranych lokalizacjach, po naprawie nawierzchni, jej podwyższenie. – mówi mówi Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP PLK.
Na dzień dzisiejszy trwają roboty naprawczo – utrzymaniowe w wybranych lokalizacjach, prowadzone w ramach zadań celowych i dodatkowych. Ze względu na zakres robót, charakter prowadzonych prac oraz podział zadań roboty zostały podzielone na trzy odrębne etapy:
1. "Naprawa bieżąca toru nr 2 w obrębie posterunku odgałęźnego Retkinia w km 2,020 do km 2,450" - likwidacja ograniczenia prędkości V=30 km/h i przywrócenie prędkości rozkładowej;
2. Wymiana szyn, NBO w różnych lokalizacjach w torze nr 1 i 2 na linii nr 14 Łódź Kaliska - Tuplice w obrębie IZ Łódź - zapobieżenie spadku prędkości do czasu planowanej rewitalizacji w 2020 roku,; podniesienie komfortu i bezpieczeństwa jazdy; polepszenie stanu technicznego nawierzchni kolejowej;
3. Roboty nawierzchniowe i okołotorowe w torze nr 1 i 2 linii nr 14 w km 43,020 - 47,000; Zduńska Wola – Sieradz - utrzymanie prędkości rozkładowej V=100km/h; podniesienie komfortu i bezpieczeństwa jazdy; zapobieżenie degradacji nawierzchni skutkującej w przypadku braku naprawy koniecznością wprowadzenia ograniczenia prędkości. Warto również dodać, że na odcinku od granicy IZ Łódź/ Ostrów Wlkp (km 47) do Sieradza została podwyższona już w październiku prędkość do 120 km/h
W/w roboty na linii nr 14 PKP PLK planuje zakończyć do dnia 30 listopada 2016 roku
Komentarze
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.