Jesteś tutaj: Start
Od dnia 1 września Łódzka Kolej Aglomeracyjna pilotażowo uruchomi 4 pary połączeń w relacji Zduńska Wola – Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola Południowa. Pociągi te będą kursować od poniedziałku do piątku. Każdy z pociągów będzie skomunikowany z pociągami z/do Sieradza czy Łodzi.
Wiadomość o planowanym uruchomieniu pociągów ŁKA ze Zduńskiej Woli na osiedle Karsznice wywołało duże zaskoczenie u pasażerów. Przypomnijmy, że ostatnie pociągi osobowe między tymi stacjami przejechały w grudniu 2012r. Były to pociągi z Częstochowy do Zduńskiej Woli.
-Bardzo się cieszę, że powstanie takie połączenie, codziennie dojeżdżam z Karsznic do Zduńskiej Woli autobusem i dalej pociągiem do pracy do Łodzi Kaliskiej. Od 1 września na pewno wybiorę pociąg z Karsznic – mówi Pan Marek.
Co może wydawać się najważniejsze, osoby posiadające Wspólny Bilet Aglomeracyjny w strefie C, będą mogli bez żadnych dopłat korzystać z nowych połączeń na osiedle Karsznice.
Ceny biletów są następujące:
Zduńska Wola – Zduńska Wola Karsznice 4 zł
Zduńska Wola Karsznice - Zduńska Wola Południowa – 4 zł
Zduńska Wola - Zduńska Wola Południowa – 4,40 zł
Szczegółowy rozkład jazdy:
55038 Zduńska Wola 5:03 – Zduńska Wola Karsznice 5:16 – Zduńska Wola Południowa 5:18
55044 Zduńska Wola 6:00 – Zduńska Wola Karsznice 6:13 – Zduńska Wola Południowa 6:15
55216 Zduńska Wola 16:15 – Zduńska Wola Karsznice 16:28 – Zduńska Wola Południowa 16:30
55228 Zduńska Wola 17:20 – Zduńska Wola Karsznice 17:33 – Zduńska Wola Południowa 17:35
55251 Zduńska Wola Południowa 5:26 – Zduńska Wola Karsznice 5:29 - Zduńska Wola 5:41
55253 Zduńska Wola Południowa 6:30 – Zduńska Wola Karsznice 6:33 - Zduńska Wola 6:45
55255 Zduńska Wola Południowa 16:45 – Zduńska Wola Karsznice 16:48 - Zduńska Wola 17:00
55257 Zduńska Wola Południowa 18:40 – Zduńska Wola Karsznice 18:43 - Zduńska Wola 18:55
Rozkład Jazdy ze stacji Zduńska Wola Karsznice (kliknij)
Rozkład Jazdy ze stacji Zduńska Wola Południowa (kliknij)
Rozkład Jazdy ze stacji Zduńska Wola (kliknij)
Komentarze
Nie zostanie zlikwidowany, ma być odbudowany
Cytuję Grzegorz:
Z prędkością 120 km/h będzie możliwy dojazd do Chociwia, więc już zahaczamy o okolice Widawy :)
Fakt, że coś zostało zlikwidowane nie oznacza, że nie można tego odtworzyć, być może nawet w lepszej, atrakcyjniejszej formie. Podobnie ma się sytuacja z rewitalizacją.
Zgodzę się z Pana opinią, że dopiero po rewitalizacji będzxie możliwe przyciągnięcie podróżnych i zaproponowanie im konkretnych rozwiązań, jednak nie oznacza to że należy przez 3-4 lata trwać w stagnacji. Już dziś należy wyjść w kierunku potencjalnego pasażera, próbować go przyzwyczajać do kolei. Dobrym elementem ku temu jest etapowanie tych działań. Skoro obecnie nie ma możliwości pozyskania pasażera z Chociwia, Siedlec, czy Siemkowic, to należy przynajmniej próbować zdobyć tych z Kozub czy Sędziejowic. Już stosunkowo niedługo będzie możliwe jeżdżenie z przyzwoitymi prędkościami do Kozub właśnie, więc czemu w oparciu o reaktywowane połączenia miejskie nie próbować podjąć rękawicy? Jak wspomniałem nie można ulegać stagnacji i zaniechaniu skoro zrobiono pierwszy krok, to należy małymi kroczkami iść dalej.
Jednak na chwilę obecną najistotniejsze jest rozpropagowanie oferty i ponowne przyzwyczajenie społeczności lokalnej i utrwalenie w świadomości, że po niemal 20 latach ponownie rozpoczyna funkcjonowanie w Zduńskiej |Woli kolej miejska, umożliwiająca skomunikowania na stacji Zduńska Wola. To właśnie zadanie wydaje się być najtrudniejsze i z tym przewoźnik musi się zmierzyć, a na rozwój oferty przyjdzie czas.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.