'– Połączenia te nie znikną przy najbliższej korekcie ani zmianie rozkładu jazdy – zapowiada marszałek. Nie należy jednak spodziewać się wydłużenia ich na południe lub północ przed zakończeniem modernizacji linii nr 131. – Przyczyną niskiej atrakcyjności połączeń Zduńska Wola – Częstochowa dla pasażerów był zły stan techniczny linii. Powodowało to niską frekwencję. Są już jednak zagwarantowane środki unijne na modernizację magistrali węglowej. Myślę, że po jej zakończeniu wznowienie ruchu pasażerskiego będzie logiczną konsekwencją. Potencjał kolei pozwoli znacznie lepiej skomunikować położone wzdłuż toru miejscowości, jak Chorzew Siemkowice, Szadek czy Poddębice – mówi Stępień.'
Trudno oceniać, czy wszystkie wypowiedzi polityków, które dotyczą weglówki i były cytowane na tym forum, są / nie są elementem kampanii wyborczej...
Cały artykuł na
Transport-Publiczny.pl.
Co do wątku linii 181 - od grudnia znika TLK Podhalanin, TLK Noteć i Regio Kępno - TG, pojawi się IC / TLK Urania (wiosna - lato). Ponoć trwają rozmowy na temat utrzymania połączeń do Kępna i marszałek województwa jest zaangażowany w tę sprawę.