Jesteś tutaj: Start
Po 12 latach przerwy w grudniu 2024 mają powrócić pociągi osobowe na linię kolejową 131 oraz 146. Wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2024/2025 Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi dwie pary pociągi z Łodzi do Częstochowy przez Zduńską Wolę. Dodatkowo spółka Polregio ma uruchomić 5 par pociągów na odcinku Chorzew Siemkowice – Częstochowa.
Według założen do projektu rocznego rozkładu jazdy 2024/25 pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Częstochowy mają odjeżdżać o godzinie 4:24 oraz 13:24. Powroty z Częstochowy zaplanowane zostały na godzinę 7:35 oraz 16:35
Z kolei spółka Polregio zaplanowała odjazdy swoich pociągów ze stacji Chorzew Siemkowice w kierunku Czestochowy na godzinę: 4:27, 9:27, 12:27, 16:27 oraz 20:27. Powroty ze stacji Częstochowa w kierunku Chorzewa Siemkowic zaplanowane zostały na godzinę: 6:40, 10:40, 14:40, 18:40 oraz 22:40
jak informuje Nas Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego rozważane jest także zapewnienie dowozu dla mieszkańców do stacji i przystanków położonych w dalszej odległości od linii kolejowej. To wymagać będzie jednak także zaangażowania po stronie samorządów lokalnych.
Komfortowe podróżowanie zapewnią przebudowane perony na linii 131 w ramach modernizacji Magistrali Węglowej. Wśród nich są: Zduńska Wola Południowa, Kozuby, Siedlce Łaskie, Chociw Łaski, Rusiec Łódzki oraz Chorzew Siemkowice.
Dzięki porozumieniu się Marszałków województw Łódzkiego oraz Śląskiego w sprawie uruchomienia pociągów zarządca infrastruktury w styczniu 2024r. podpisał umowy na realizację prac w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Dzięki temu na linii 146 powstaną nowe przystanki na terenie woj. śląskiego - Częstochowa Rząsawa, Mykanów, Cykarzew Stary, Cykarzew Północny, Stary Broniszew oraz łódzkiego – Ważne Młyny, Nowa Brzeźnica, Pieńki Dubidzkie, Strzelce Wielkie, Wistka, Biała. Na wszystkich peronach przewidziano wiaty, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie LED. Przystanki będą w pełni dostosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Komunikację na przystanku Wistka ułatwią dodatkowo pochylnia i winda. Wypukła faktura ze ścieżkami naprowadzającymi na antypoślizgowej nawierzchni pomoże w dojściu na pociąg niewidomym pasażerom. Zachętą do ekologicznych podróży – łączenia kolei i rowerów – będą stojaki w obrębie peronów. Dla podróżnych powstaną też parkingi przy większości przystanków.
Komentarze
2 Pary ŁKA Częstochowa - Łódź
- nie róbmy komedii / żenady jak za poprzednich lat.
NIE MA SENSU uruchamiać poc. do Siemkowic (45 mieszkańców / Siemkowic (1040 mieszkańców) ), tylko do st. węzłowych jak Zduńska Wola lub Łódź,
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.