Od grudnia powrót pociągów do Częstochowy

Po 12 latach przerwy w grudniu 2024 mają powrócić pociągi osobowe na linię kolejową 131 oraz 146. Wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2024/2025 Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi dwie pary pociągi z Łodzi do Częstochowy przez Zduńską Wolę. Dodatkowo spółka Polregio ma uruchomić 5 par pociągów na odcinku Chorzew Siemkowice – Częstochowa.

Według założen do projektu rocznego rozkładu jazdy 2024/25 pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Częstochowy mają odjeżdżać  o godzinie 4:24 oraz 13:24. Powroty z Częstochowy zaplanowane zostały na godzinę 7:35 oraz 16:35

Z kolei spółka Polregio zaplanowała odjazdy swoich pociągów ze stacji Chorzew Siemkowice w kierunku Czestochowy na godzinę: 4:27, 9:27, 12:27, 16:27 oraz 20:27. Powroty ze stacji Częstochowa w kierunku Chorzewa Siemkowic zaplanowane zostały na godzinę: 6:40, 10:40, 14:40, 18:40 oraz 22:40

jak informuje Nas Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego rozważane jest także zapewnienie dowozu dla mieszkańców do stacji i przystanków położonych w dalszej odległości od linii kolejowej. To wymagać będzie jednak także zaangażowania po stronie samorządów lokalnych.

Komfortowe podróżowanie zapewnią przebudowane perony na linii 131 w ramach modernizacji Magistrali Węglowej. Wśród nich są: Zduńska Wola Południowa, Kozuby, Siedlce Łaskie, Chociw Łaski, Rusiec Łódzki oraz Chorzew Siemkowice.

Dzięki porozumieniu się Marszałków województw Łódzkiego oraz Śląskiego w sprawie uruchomienia pociągów zarządca infrastruktury w styczniu 2024r. podpisał umowy na  realizację prac w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Dzięki temu na linii 146 powstaną nowe przystanki na terenie woj. śląskiego - Częstochowa Rząsawa, Mykanów, Cykarzew Stary, Cykarzew Północny, Stary Broniszew oraz łódzkiego – Ważne Młyny, Nowa Brzeźnica, Pieńki Dubidzkie, Strzelce Wielkie, Wistka, Biała. Na wszystkich peronach przewidziano wiaty, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie LED. Przystanki będą w pełni dostosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Komunikację na przystanku Wistka ułatwią dodatkowo pochylnia i winda. Wypukła faktura ze ścieżkami naprowadzającymi na antypoślizgowej nawierzchni pomoże w dojściu na pociąg niewidomym pasażerom. Zachętą do ekologicznych podróży – łączenia kolei i rowerów – będą stojaki w obrębie peronów. Dla podróżnych powstaną też parkingi przy większości przystanków.

 

 

 

Komentarze   

0 #3 sdd 2024-11-27 23:07
Ch-S też jest stacją węzłową. I gdyby kursowały pociągi w relacji Tarnowskie Góry - Zduńska Wola (lub wydłużone), to miałoby to jak najbardziej sens!
Cytować
+5 #2 Administrator 2024-04-12 08:07
W pełni się zgadzamy, że te pociągi Polregio powinny być miminum wydłużone do Zduńskiej Woli, a najlepiej, jak ŁKA do Łodzi. Dlatego też będziemy o to wnioskować do nowych władz województwa. :-)
Cytować
+5 #1 Sopek 2024-04-12 01:30
:lol: :lol: :lol:
2 Pary ŁKA Częstochowa - Łódź
- nie róbmy komedii / żenady jak za poprzednich lat.

NIE MA SENSU uruchamiać poc. do Siemkowic (45 mieszkańców / Siemkowic (1040 mieszkańców) ), tylko do st. węzłowych jak Zduńska Wola lub Łódź,
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u