20 kwietnia ogłoszono wyniki naboru do rządowego programu Kolej Plus. Pula dofinansowań zostanie zwiększona do 11 mld zł (pierwotnie miało to być 5,6 mld zł), co pozwoli na realizację 34 inwestycji. Na liście wybranych projektów widnieje budowa linii kolejowej z Wielunia do Chorzewa Siemkowic, dzięki której mają zostać uruchomione bezpośrednie pociągi z Wielunia do Łodzi przez Zduńską Wolę Karsznice.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Polskie Linie Kolejowe nie zmodernizują peronów na stacji Zduńska Wola Karsznice. Z kolei peronów na przystanku Zduńska Wola Karsznice Południowe będzie jednokrawędziowy.
Lepszy dostęp do kolei zyskają podróżni w miejscowości Izabelów koło Zduńskiej Woli. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowania na budowę nowych peronów w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025.
W niedzielę 13 marca wejdzie w życie korekta rocznego rozkładu jazdy pociągów 2021/2022. W wyniku modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego wybrane pociągi kursować będą jedynie przez stację Warszawa Gdańska. Przez stację Pabianice w okresie 13.III – 30.V kursować będzie objazdem pociąg TLK Uznam relacji Warszawa Wschodnia – Świnoujście.
Poprawiają się warunki przewozu towarów ze Śląska do portów Trójmiasta. Są nowe rozjazdy na stacjach Zduńska Wola Karsznice i Zduńska Wola Karsznice Południowe. Budowane są nowe tory i sieć trakcyjna. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię na odcinku Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice nr 131 (woj. łódzkie). Inwestycja za ponad 580 mln zł realizowana jest z udziałem środków POIiŚ.