Ogłoszono przetarg na budowę terminalu intermodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach

Spółka PKP Cargo Terminale ogłosiła przetarg na budowę Centralnego Terminalu Intermodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach. Budowa ma zakończyć się jesienią przyszłego roku.

Zamówienie nie jest podzielone na części, nie przewidziano też prawa opcji. Oferty mają zostać otwarte 17 maja. Termin zakończenia inwestycji ustalono na 31 października 2023 r. – budowa będzie dofinansowana z funduszy unijnych z kończącej się perspektywy budżetowej, a pozyskane środki muszą zostać rozliczone do końca przyszłego roku.

Projekt już jest, czas na budowę

PKP Cargo Terminale oczekuje od przyszłego wykonawcy budowy szeregu elementów infrastruktury transportowej, budynków oraz instalacji podziemnych. Oprócz torów i rozjazdów, płyty terminalu, jezdni i parkingów w zakres zamówienia wchodzą: konstrukcja bramowa, hala naprawcza wraz z instalacjami wewnętrznymi, wiata nad strefą wjazdową oraz budynek socjalny. Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie też budowa sieci elektroenergetycznej i oświetleniowej, wodociągowej, teletechnicznej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz zbiorników retencyjnych. Całości dopełni montaż zapór drogowych, budowa chodników i azyli oraz ogrodzenia. Wszystkie prace mają być wykonane na podstawie gotowego projektu.

Decydujące znaczenie przy wyborze oferenta (90% wagi) będzie miała cena. Pozostałe punkty można otrzymać za kryterium jakości – wydłużenie okresu gwarancji do 84 miesięcy.

Długie oczekiwanie na fundusze

Przygotowania do inwestycji w Zduńskiej Woli mają już za sobą niełatwą historię. W październiku 2019 r., gdy przedstawiciele PKP Cargo i PKP SA uroczyście podpisali umowę o wspólnej budowie obiektu zapowiadano jego uruchomienie już w roku 2021. W 2020 r. podniesiono kapitał spółki celowej i zmieniono jej nazwę na „Centralny Terminal Multimodalny”.

W lutym ubiegłego roku łódzki Urząd Marszałkowski niespodziewanie odrzucił jednak wniosek o dofinansowanie budowy terminalu z funduszy unijnych. W grudniu UMWŁ poinformował o ogłoszeniu naboru pozakonkursowego i wezwał inwestora do złożenia nowego wniosku. Ostatnio chęć włączenia się w proces inwestycyjny wyraziła Polska Grupa Energetyczna i jej spółka transportowa Betrans.

Skrzyżowanie głównych szlaków

Terminal w Karsznicach ma być jednym z największych w Polsce multimodalnych centrów logistycznych. Jego konstrukcję zaplanowano jako modułową, by ułatwić przyszłą rozbudowę o kolejne segmenty.

Głównym zadaniem obiektu będzie kompleksowa obsługa logistyczna połączeń kontenerowych na Nowym Jedwabnym Szlaku (poprzez przebiegającą nieopodal linię 14), a także z polskich portów bałtyckich na południe kraju i regionu (poprzez linię 131). W pobliżu przebiega także droga szybkiego ruchu S8.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u