Konsultacje publiczne Horyzontalnego Rozkładu Jazdy wkraczają w końcową fazę. Zbieranie wniosków rozpoczęło się we wrześniu br. i do tej pory od mieszkańców, samorządowców oraz organizacji społecznych i branżowych wpłynęło ich do spółki CPK ponad 420.Możliwość zgłaszania propozycji zakończy się w niedzielę 13 października.
Każdy zainteresowany może mieć wpływ na kształt wdrażanej w przyszłości siatki połączeń w ruchu dalekobieżnym. Do konsultacji publicznych założeń ofertowych dla Horyzontalnego Rozkładu Jazdy na rozkład 2034/2035 zaproszeni są wszyscy mieszkańcy Polski, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje społeczne, eksperckie i branżowe, a także środowisko naukowo-techniczne.
Horyzontalny Rozkład Jazdy jest koncepcją pasażerskich połączeń kolejowych opartych na stałych liniach komunikacyjnych tworzących cykliczny i przejrzysty rozkład jazdy. Pozwoli wyznaczać, o której godzinie pociąg powinien pojawiać się na danej stacji, aby zapewnić wygodne przesiadki i budować efektywny system połączeń.
Do konsultacji publicznych założeń ofertowych dla Horyzontalnego Rozkładu Jazdy na rozkład 2034/2035 zaproszeni są wszyscy mieszkańcy Polski, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje społeczne, eksperckie i branżowe, a także środowisko naukowo-techniczne. To ważne, ponieważ połączenia kolejowe zdefiniowane w HRJ mają zapewnić dostęp do systemu kolei dalekobieżnej z każdego powiatu bezpośrednio pociągiem dalekobieżnym albo skomunikowanym z nim pociągiem regionalnym lub autobusem.
Uwagi i opinie można zgłaszać do 13 października za pomocą formularza internetowego na stronie www.hrj.gov.pl.
Projekt Horyzontalnego Rozkładu Jazdy jest realizowany wspólnie przez Ministerstwo Infrastruktury, Centralny Port Komunikacyjny, PKP Polskie Linie Kolejowe, Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz we współpracy z Urzędem Transportu Kolejowego.
Materiał Informacyjny - Kliknij
Propozycje portalu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe
1. Uwzględnienie prowadzenia ruchu dalekobieżnego na linii kolejowej nr 131 z minimum 4 parami pociągów dalekobieżnych i postojami handlowymi na stacji Zduńska Wola lub Zduńska Wola Karsznice, Poddębice, Działoszyn czy Kłobuck.
2. P15 – zapewnienie postojów handlowych na stacji Zduńska Wola wszystkich pociągów linia komunikacyjna P15. Wydłużenie wybranych połączeń do stacji Białystok oraz Lublin/ Chełm.
3. KDP10 – dodanie postojów handlowych na stacji Zduńska Wola co najmniej 5 par pociągów. Pozbawienie mieszkańców powiatu zduńskowolskiego bezpośrednich połączeń dalekobieżnych z Poznaniem, Krakowem oraz Szczecinem. W odrębnym trybie zostaną zgłoszone uwagi dotyczące korekty projektowanej infrastruktury umożliwiające sprawne prowadzenie ruchu KDP przez stację Zduńska Wola.
4. KDP11 - dodanie postojów handlowych na stacji Zduńska Wola co najmniej 2 par pociągów. W odrębnym trybie zostaną zgłoszone uwagi dotyczące korekty projektowanej infrastruktury umożliwiające sprawne prowadzenie ruchu KDP przez stację Zduńska Wola.
5. KDP25 – Dodanie co najmniej 2 par pociągów umożlwiających dogodny dojazd i powrót do i z Warszawy i Wrocławia w atrakcyjnych biznesowo godzinach przyjazdu do stacji docelowych. W odrębnym trybie zostaną zgłoszone uwagi dotyczące korekty projektowanej infrastruktury umożliwiające sprawne prowadzenie ruchu KDP przez stację Zduńska Wola.
6. KDP26 - Dodanie co najmniej 2 par pociągów umożlwiających dogodny dojazd i powrót do i z Warszawy i Wrocławia oraz innych miast w atrakcyjnych biznesowo godzinach przyjazdu do stacji docelowych. W odrębnym trybie zostaną zgłoszone uwagi dotyczące korekty projektowanej infrastruktury umożliwiające sprawne prowadzenie ruchu KDP przez stację Zduńska Wola.
7. KDP33 - dodanie postojów handlowych na stacji Zduńska Wola co najmniej 2 par pociągów umożliwiających dojazd do Berlina. W odrębnym trybie zostaną zgłoszone uwagi dotyczące korekty projektowanej infrastruktury umożliwiające sprawne prowadzenie ruchu KDP przez stację Zduńska Wola.