Skansen doczeka się promocji

Skansen Lokomotyw w Karsznicach doczeka się promocji. Będzie to możliwe dzięki funduszom z Budżetu Obywatelskiego Zduńskiej Woli.

 Na lepsze oznaczenie w przestrzeni publicznej oraz promocję w mediach elektronicznych, Skansen Lokomotyw w Karsznicach dostanie 25 tysięcy złotych w 

Pasjonaci kolejnictwa twierdzą, że skansen bardzo potrzebuje promocji jak również wyrazistych, dużych oznaczeń i tablic informacyjnych w przestrzeni publicznej.

- Te oznaczenia powstały delikatne. A powinny być tablice wyraziste, które z daleka będą mówiły o tym miejscu. Tym bardziej, że będzie przebiegał tutaj ten odcinek łączący S-8 z „czternastką” - mówi Czesław Boczek ze Stowarzyszenia Miłośników Kolei.

Dzięki odpowiednim tablicom informującym o karsznickim skansenie i promocji w mediach elektronicznych, będzie mogło trafić tam więcej turystów. To może z kolei dostarczyć funduszy na przykład na renowację kolejnych zabytkowych lokomotyw.

Czesław Boczek, przez lata społeczny opiekun zabytków, jest już formalnie zatrudniony w Muzeum Historii Miasta i dba o eksponaty służbowo. Jak podkreśla, z koleją związany jest od 41 lat i wsiąkł w skansen doszczętnie. Sam jednak nie jest w stanie podołać wszystkim wyzwaniom. Na szczęście ma znajomych i pomoc od sponsorów. 

- Gdyby nie moi przyjaciele i sponsorzy, nie było by tego co jest - uważa Czesław Boczek. - Mamy wielu przyjaciół i chciałby by te osoby, które tu pomagają były pamiętane. 

Budynek olejarni wypiaskował dzięki pomocy Dawida Milczarka. Piasek potrzebny do zrobienia alejek dostał od Marka Gierczyńskiego, a Zenobia Radwańska zasponsorowała czyszczenie i odmalowanie pompy. 

Skansen nie ma wydzielonej puli pieniędzy wprost z budżetu miasta. Działa w ramach muzeum. Potrzeby są natomiast ogromne. Remont jednej lokomotywy to koszt około 100 tys. zł. A pilnie potrzebuje napraw duma skansenu parowóz Ty246-22. Niestety, uzgodnić trzeba to z Muzeum Kolejnictwa, którego formalnie jest własnością. 

- Różnie go nazywają: Amerykan, Truman - opowiada Czesław Boczek. - Ostatnio jak byliśmy w Warszawie, to zaczęli mówić, że chcą go zabrać. A ja powiedziałem: jakim prawem? Przecież on nigdy Warszawy nie widział! Ten ciężki sprzęt był tylko na przewozy towarowe Tarnowskie Góry - Gdynia. Ewentualnie do Krakowa jeździł. 

Parowóz został wyprodukowany w Ohio w USA. W 1947 r. Polska zakupiła ich 100 sztuk. W Lokomotywowni Karsznice znajdowało się 70 takich parowozów. Ocalał ten jeden. 

źródło: Ezdunska.pl oraz Zduńska Wola Nasze Miasto

You have no rights to post comments

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Godziny otwarcia

ZDUŃSKA WOLA

Kasa czynna:

Pon - pt 6:00 - 18:50

Sobota 6:00 - 17:00

Niedziela 7:00 - 18:00

 

SIERADZ

Dworzec:

5:30 - 21:30

Kasa czynna:

Pon - pt 6:30 - 19:00

Sobota 7:00 - 18:00

Niedziela 7:00 - 19:00

 

Toplista Stron Kolejowych Kolejowa Toplista

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

stat4u