Kolejny przetarg na przebudowę dworca w Zduńskiej Woli.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły kolejny, czwarty już przetarg na przebudowę budynku dworca w Strykowie, Głownie oraz Zduńskiej Woli wraz z otoczeniem, a także przystanku Pabianice Północ. Tym razem jednak zamówienie podzielono na dwie części.

 Po trzech nieudanych próbach rozstrzygnięcia przetargu, zarządca infrastruktury zdecydował się na dwie części zamówienia. Tym samym do pierwszej części należą prace związane z modernizacją stacji w Głownie i Strykowie oraz budową przystanku Pabianice Północ (przy ulicy Lutomierskiej), natomiast do drugiej części zamówienia należeć będzie przebudowa dworca w Zduńskiej Woli. Warto dodać, iż miasto Zduńska Wola, będzie partycypowało w kosztach inwestycji. 

Wszystkie inwestycje będą miały tryb „projektuj i buduj”. 40% punktów oferenci mogą dostać za kryterium jakości (długość okresu gwarancji), a 60% – za najniższą cenę. Termin składania ofert upływa 13 marca. Uczestnicy przetargu będą związani swoimi propozycjami przez dwa miesiące. PKP PLK ubiega się o dofinansowanie przedsięwzięcia z funduszy unijnych. Środki mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Przypomnijmy zakres prac na dworcu w Zduńskiej Woli:

- Przebudowę /rozbudowę budynku dworca kolejowego w Zduńskiej Woli tj. prace ogólnobudowlane, instalacyjne i wykończeniowe, zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (wyburzenie dobudówek i odsłonięcie ceglanej elewacji);

- Mapę dotykową w poczekalni, przedstawiająca trasę dojścia na perony oraz miejsca o takich funkcjach:

• Kasy

• Poczekalnia

• Toalety;

- Powiązanie funkcji poczekalni z funkcją komercyjną;

- W jednym z pomieszczeń służących jako kasy umieszczenie punktu informacji turystycznej:

a. Monitor / infokiosk z prezentacją multimedialna

b. Automat biletowy/ infokiosk;

- Utworzenie zespołu pomieszczeń kasy wraz zapleczem w pomieszczeniach naprzeciwko głównego wejścia;

- W pomieszczeniu opisanym jako lokal usługowy możliwe zlokalizowanie funkcji typu kiosk, kawiarnia bez obróbki surowych produktów. 

- Toalety ogólnodostępne i zaplecze porządkowe;

- Likwidację sanitariatów i bagażowni dobudowanych do kubatury dworca;

- Ogrzewanie budynku - zakłada się podłączenie budynku do miejskiej sieci cieplne;

- Zadaszenie drogi dojścia do przejścia podziemnego

- Wymianę stolarki na zgodną z wymaganiami energooszczędności określonymi w warunkach technicznych.

Przewiduje się zadaszenie drogi dojścia przebiegającej po wschodniej stronie, wzdłuż budynku dworca, prowadzącej do przejścia podziemnego. Zmiany dotyczyć będą także terenu przed Placem Żelaznym. Wykonawca ma ułożyć nowe ciągi pieszo-rowerowe, dla dojeżdżających samochodami zostanie wykonane 5 miejsc parkingowych (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych) po wschodniej części dworca, utworzona zostanie strefa Kiss&Ride, a także zadaszone 3 stanowiska dla autobusów.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u