Jesteś tutaj: Start
Nocny pociąg pośpieszny „Pogoria” relacji Katowice – Gdynia Główna od 11 marca znowu będzie zatrzymywał się w Pabianicach. To rezultat interwencji portalu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe oraz Pana Prezydenta Pabianic Grzegorza Mackiewicza w Ministerstwie Infrastruktury. Z Pabianic do Gdyni pociąg odjedzie o godz. 2:15, natomiast do Katowic – o godz. 1:32.
Pociąg „Pogoria” aż do grudniowej zmiany rozkładu jazdy zatrzymywał się w Pabianicach, zapewniając możliwość bezpośredniego dojazdu do Trójmiasta i na Śląsk. Od 10 grudnia pociąg przejeżdża przez Pabianice bez postoju. Jeszcze w listopadzie portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe oraz prezydent Grzegorz Mackiewicz zwrócili się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka z wnioskiem o przywrócenie postoju na stacji Pabianice. W grudniu resort odpowiedział, że zatrzymanie pociągu w Pabianicach jest „bezzasadne”. Negatywne stanowisko nie zakończyło jednak sprawy. Prezydent Mackiewicz podjął bowiem kolejne starania, aby przekonać ministerstwo do umożliwienia korzystania 120 tysiącom mieszkańców powiatu pabianickiego z pociągu, który i tak przejeżdża przez Pabianice, a zarazem stanowi jedyne połączenie ze Śląskiem i Trójmiastem.
– Biorąc pod uwagę przedstawione przez pana prezydenta argumenty resort przychylił się do wniosku o wdrożenie dodatkowego zatrzymania dla pociągu „Pogoria” i wystąpił w tej sprawie do PKP Intercity S.A. – poinformował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, odpowiedzialny za kolej.
Pociąg InterCity „Pogoria” będzie zatrzymywał się w Pabianicach od 11 marca, czyli od najbliższej korekty kolejowego rozkładu jazdy. Wyruszy z Katowic o godzinie 22:44, po 3 i pół godziny jazdy dotrze do Pabianic. W dalszą trasę odjedzie z Pabianic o godz. 2:15. Po blisko pięciu godzinach (o godz. 7:08) przyjedzie do Gdańska Głównego, a o 7:36 dotrze na stację końcową – do Gdyni Głównej. W kierunku przeciwnym pociąg odjedzie z Gdyni o 20:18 (z Gdańska Głównego – o 20:46), do Pabianic przyjedzie o 1:31, a do Katowic dotrze ok. godz. 5:00.
Od grudnia na nocną trasę Katowice – Gdynia wyjeżdżają elektryczne zespoły trakcyjne Flirt 3, produkowane przez firmę Stadler. Pociąg jest klimatyzowany, składa się z ośmiu członów – dwóch klasy pierwszej, pięciu klasy drugiej i części gastronomicznej. Przestrzeń pasażerska jest bezprzedziałowa. Do dyspozycji pasażerów są m.in. stojaki na rowery, nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt oraz winda dla niepełnosprawnych.