Interwencja portalu ws. zawieszenia IC Włókniarz

2 sierpnia portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe wystosował list do Ministra Infrastruktury, władz wojewódzkich, powiatowych, miejskich z regionu w sprawie intensywnej akcji lobbingowej w sprawie utrzymania pociągu IC Włókniarz relacji Łódź Fabryczna – Szczecin Główny – Łódź Fabryczna

 Pociąg IC Włókniarz zgodnie z planowaną od 1 września korektą rozkładu jazdy 2017/18, w terminie od 1 do 20.IX kursować ma trasą objazdową przez Kutno, Inowrocław Rąbinek. Natomiast od 21 września planowane jest zawieszenie tego połączenia na odcinku Łódź Fabryczna – Poznań Główny. W naszej ocenie takie podejście  do kwestii dostępności połączeń jest błędne, niezrozumiałe i nie znajduje uzasadnienia merytorycznego. W związku z powyższym zwróciliśmy się do Pana Ministra z wnioskiem o pilne zapoznanie się ze sprawą i interwencję w tej kwestii u przewoźnika, czego następstwem powinno być pozostawienie pociągu IC Włókniarz w pełnej relacji z/do Łodzi także po 21 września. 

Jednocześnie zwracamy uwagę, że pociąg ten powinien kursować po dotychczasowej trasie przebiegu tj. z Łodzi przez Zduńską Wolę, Kalisz, Poznań. Skierowanie pociąg trasą objazdową przez Kutno, Inowrocław Rąbinek nie znajduje uzasadnienia. Trasą tą kursują bowiem już inne połączenia dalekobieżne, zapewniające połączenie tych miejscowości z Poznaniem oraz Wybrzeżem Szczecińskim. Trasa podstawowa zachowuje swoją konkurencyjność czasową,  nawet uwzględniając ograniczenia prędkości i przepustowości, związane z pracami remontowymi na odcinku Łask-Zduńska Wola. Jednocześnie należy w tym kontekście wziąć pod uwagę fakt, żę od momentu przywrócenia pociągu „Włókniarz” do kursowania po trasie przez Zduńską Wolę i Kalisz, tj. od czerwca 2017 roku, zgodnie z własnymi doświadczenia i dostępnymi danymi połączenie to, podobnie jak skierowane na tę trasę składy IC „Barbakan” oraz IC „Wawel” zyskały znaczącą popularność wśród mieszkańców regionu.

Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że w związku ze wspomnianą powyżej ograniczoną przepustowością odcinka Zduńska Wola-Łask a także przerwami technologicznymi mogą wystąpić problemy z trasowaniem. Stąd też w naszej opinii PKP Intercity powinno uruchomić wspomniany pociąg z wykorzystaniem komunikacji zastępczej. Pociąg powinien kursować w relacji Zduńska Wola Karsznice-Szczecin-Zduńska Wola Karsznice, natomiast autobus komunikacji zastępczej na odcinku Łódź Fabryczna – Zduńska Wola. Warto tutaj zaznaczyć, że stacja Zduńska Wola Karsznice, a także przystanek osobowy Zduńska Wola Południe są w pełni przystosowane do obsługi połączeń kończących na nich bieg, zwłaszcza obsługiwanych składami zespolonymi oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Stacja Zduńska Wola Karsznice posiada również możliwość odstawiania składów, a także obsługi pod kątem sprzątania składu (w tym możliwość wjazdu samochodu do oczyszczenia zbiorników toalet)

Wprowadzenie wnioskowanego przebiegu ma ogromne znaczenie dla mieszkańców Województwa Łódzkiego (Miasta Łódź, Powiatu Pabianickiego, Zduńskowolskiego, Sieradzkiego), a także znajdujących się w województwie wielkopolskim miasta Kalisz i powiatu kaliskiego. Nie ma bowiem żadnej alternatywy w postaci transportu publicznego, która umożliwiłaby podróż wczesnym rankiem, a także powrotu późnym popołudniem z/do Poznania i Szczecina.

Należy dodać, iż PKP Intercity zdecydowało się na podobne rozwiązanie, z uruchomieniem autobusowej komunikacji zastępczej z Łodzi Fabrycznej do Zduńskiej Woli za pociągi IC Barbakan oraz IC Portowiec, nie ma więc przeszkód, aby podobne rozwiązanie zastosować w przypadku IC Włókniarz. Tym samym podróż na odcinku Łódź – Poznań Główny / Szczecin nie ulega pogorszeniu wobec obecnego czasu przejazdu. 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u