Poprawa przepustowości ze Zduńskiej Woli do Sieradza.

Do końca marca zakończy się inwestycja związana z zabudową automatycznego posterunku blokowego na linii nr 14 w miejscowości Męka pomiędzy stacjami Zduńska Wola oraz Sieradz.

 Na szlaku Zduńska Wola – Sieradz budowany jest automatyczny posterunek blokowy w miejscowości Męka. Obecnie na tym szlaku jest jeden odstęp z blokadą półsamoczynną jednokierunkową po obu torach, co pozwala na jazdę jednego pociągu na szlaku. Z uwagi na swoją długość (17km) stawał się często jednym z wąskich gardeł na linii nr. 14, utrudniając tym samym ruch pociągów.

 W ramach inwestycji zostanie zabudowana blokada półsamoczynna dwukierunkowa, która zostanie powiązana z urządzeniami sterowania ruchem na stacjach Zduńska Wola i Sieradz. Budowany posterunek podzieli szlak na dwa odstępy. Zwiększy to jego przepustowość. Ponadto na stacji Zduńska Wola zostaną dobudowane przebiegi wyjazdowe na tor lewy w kierunku Sieradza oraz przebiegi wjazdowe z toru lewego z Sieradza do Zduńskiej Woli. Pozwoli to na bardziej płynne prowadzenie ruchu i wyeliminuje jazdę na sygnały zastępcze przy zamknięciach torów, co zwiększy bezpieczeństwo prowadzenia ruchu. Wymienione zostaną także semafory kształtowe znajdujące się w Sieradzu.

Inwestycję prowadzi konsorcjum: Krakowskie Zakłady Automatyki (KZA), Zakłady Automatyki KOMBUD, Komunikacyjne Zakłady Automatyki Trans –Tel oraz SIG-MONT.

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u