Przebudowa stacji Zduńska Wola Karsznice włączona do LOTu D

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Polskie Linie Kolejowe włączyły przebudowę stacji Zduńska Wola Karsznice do realizacji w ramach projektu przebudowy odcinka Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice (LOT D). Prace obejmą modernizację dwóch peronów i budowę przejścia podziemnego.

PKP Polskie Linie Kolejowe po przeanalizowaniu zdecydowały, że prace na stacji Zduńska Wola Karsznice będą realizowane w ramach przebudowy odcinka Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice (LOT D). Dzięki temu mieszkańcy Zduńskiej Woli będą mogli wcześniej skorzystać ze zmodernizowanej i funkcjonalnej stacji. Zadanie obejmuje przebudowę peronów nr 2 i 3. Peron nr 1 zostanie rozebrany. Po zakończeniu prac perony będą miały długość 300 metrów. Nowe obiekty będą wyższe, co zapewni łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Antypoślizgowe nawierzchnie peronów zyskają ścieżki naprowadzające dla lepszej orientacji osób niewidomych i niedowidzących. Estetyczne wiaty zapewnią ochronę przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi, a gabloty informacyjne i oznakowanie ułatwią korzystanie z peronów. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania otrzymają bezpieczne i wygodne dojście do pociągów, dzięki budowie nowego przejścia podziemnego. Tunel będzie wyposażony w 3 windy, które powstaną na peronach oraz przy wejściu od strony ul. Karsznickiej.

Zakładamy, że budowa przejścia podziemnego oraz przebudowa peronów na stacji Zduńska Wola Karsznice rozpocznie się na początku 2022 r. i zakończy w III kwartale 2022 r. – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP PLK

Także na przystanku osobowym Zduńska Wola Karsznice Południowe zostanie zmodernizowany peron. Zgodnie z planem ma zacząć się i skończyć w II kwartale 2022 r.

Przebudowane tory, rozjazdy i nowe urządzenia zabezpieczające umożliwią prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h. Zwiększy się również przepustowość trasy, co umożliwi przejazd większej liczby pociągów. Sprawny przewóz ładunków wpłynie na rozwój gospodarki i regionu. Inwestycja zwiększy konkurencyjność kolei – ekologicznego transportu w stosunku do przewozów drogowych.

Prace na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice obejmują wymianę 20 km torów, sieci trakcyjnej oraz 62 rozjazdów. Zaplanowano przebudowę 10 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów nad rzekami Widawka i Grabia.

Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym, dzięki modernizacji 17 przejazdów. Sprawny i bezpieczny przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych zapewni Lokalne Centrum Sterowania w Zduńskiej Woli Karsznicach. LCS wyposażony będzie w nowoczesne systemy i sprzęt komputerowy.

Wartość inwestycji to ponad 580 mln zł. Projekt jest w 85% dofinansowany z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowane jest w I kwartale 2023 roku.

Równocześnie PLK przygotowują dokumentację projektową dla przebudowy kolejnych odcinków linii nr 131 tj. Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem (LCS Zduńska Wola Karsznice), Dąbie nad Nerem – Złotniki Kujawskie (LCS Inowrocław), Złotniki Kujawskie – Twarda Góra (LCS Bydgoszcz), Twarda Góra – Tczew (LCS Tczew).

 

 

 

Komentarze   

-1 #2 Grzegorz 2021-02-22 13:45
Cytuję Piotr:
Oby to był zwiastun, że do Karsznic wrócą całoroczne pociągi.



Niestety to już nie leży w kompetencjach PLK. Infrastruktura zostanie przygotowana, a czy pociągi ruszą zależy od organizatorów przewozów.J est to pośrednio także nasza rola, jako potencjalnych pasażerów, aby naciskać na organizatorów, aby na wznowienie przewozów się zdecydowali.
Cytować
+5 #1 Piotr 2021-01-26 23:15
Oby to był zwiastun, że do Karsznic wrócą całoroczne pociągi.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u