ŁKA zamiast portu?

Niepowodzeniem zakończył się projekt utworzenia portu multimodalnego na obszarze „nowej grupy” w Karsznicach. Czy oznacza to koniec planów inwestycyjnych dla tych gruntów?

Projekt portu multimodalnego był sztandarowym zadaniem inwestycyjnym przygotowywanym przez lokalnych samorządowców w minionych kilku latach. Stanowił element Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Niestety spory na linii Prezydent Miasta-Starosta, rywalizacja polityczna oraz dualizm decyzyjny i brak środków na wkład własny sprawiły, że projekt został zaniechany na skutek braku dofinansowania ze środków unijnych. Pojawiła się jednak nadzieja, że na „nowej grupie” pojawi się inwestycja transportowa, która może przynieść nawet 100 miejsc pracy dla mieszkańców miasta i powiatu.

Zaplecze zamiast portu?

Regionalna spółka przewozowa Łódzka Kolej Aglomeracyjna, znana mieszkańcom regionu z obsługi połączeń relacji Łódź – Sieradz planuje w najbliższym czasie rozszerzenie działalności i zakup taboru. Obecnie dobiega końca procedura przetarg na zakup 14 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Do obsługi tego taboru nie wystarczy już zaplecze przy stacji Łódź Widzew, stąd też obecnie trwają analizy dotyczące lokalizacji kolejnego punktu utrzymania taboru. Biorąc pod uwagę, że krótkowzrocznym byłoby lokalizowanie drugiego punktu utrzymania na terenie Łodzi warto zastanowić się nad możliwością takowej inwestycji przez przewoźnika w Karsznicach.

Atutem tej lokalizacji jest możliwość obsługi stacjonującym tutaj taborem zarówno połączeń w kierunku Łodzi, z których zapewne w najbliższych latach część będzie kończyła bieg na stacji Zduńska Wola, jak również ewentualnych pociągów w kierunku Tarnowskich Gór, Inowrocławia czy Częstochowy, a po wybudowaniu planowanej linii kolejowej Wieluń – Chorzew Siemkowice także do Wielunia.

Niewątpliwie atutem Karsznic są też ludzie, doskonale przygotowani specjaliści z zakresu utrzymania taboru kolejowego. Należy też wspomnieć o planowanej przez starostwo powiatowe reaktywacji kształcenia w specjalnościach kolejowych w zespole szkół przy ulicy Okrzei. Utworzenie zaplecza ŁKA w naszym mieście będzie miało wymierne korzyści dla lokalnej społeczności. Pozwoli ono utworzyć bezpośrednio w punkcie utrzymania taboru oraz w firmach współpracujących minimum 100 tak potrzebnych miejsc pracy. Miejsc dobrze płatnych i stabilnych pod względem zatrudnienia.

Apel i poparcie starosty

Aby jednak tego typu inwestycja miała szanse realizacji w naszym mieście konieczna jest współpraca polityków, niezależnie od reprezentowanej opcji, aby nie powtórzyły się błędy, jakie miały miejsce w przypadku portu multimodalnego. W dniu 5 sierpnia br. portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe wystosował apel w tej sprawie do Prezydenta miasta Zduńska Wola, Starosty Powiatu Zduńskowolskiego oraz Pana Marszałka Województwa łódzkiego.

Apel spotkał się z żywą reakcją Pana starosty Wojciecha Rychlika, który nie tylko wsparł inicjatywę, ale też podjął wymierne działania poprzez wystosowanie we własnym imieniu stosownych pism na ręce Pana Marszałka Witolda Stępnia oraz Prezesa spółki ŁKA.

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u