Łódzkie chce pociągów na węglówce

Samorząd województwa łódzkiego ogłosił, że po remoncie wznowi przewozy pasażerskie na liniach kolejowych nr 131 i 146. Postuluje więc pozostawienie istniejących przystanków kolejowych leżących przy tych trasach, których likwidację zapowiadały wcześniej PKP Polskie Linie Kolejowe. 

 13 września Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego podczas posiedzenia Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego ogłosił plany wznowienia ruchu pasażerskiego po linii kolejowej nr 131, czyli tzw. magistrali węglowej oraz linii 146. Ma się to stać po zakończeniu modernizacji trasy Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice, gdy prędkość na tym odcinku wynosić będzie 140 km/h, a także po przywróceniu infrastruktury służącej do obsługi podróżnych na linii 146 (Chorzew Siemkowice- Częstochowa). Na etapie wstępnych rozważać znajduje się także odcinek na północ od Zduńskiej Woli, w granicach województwa do Poddębic.

W Naszej opinii zamiary wznawiania przewozów pasażerskich na węglówce w obrębie jedynie województwa łódzkiego, nie jest do końca trafione.  Uważamy, że w przypadku Magistrali Węglowej przede wszystkim ważne są połączenia osobowe międzywojewódzkie np. w relacjach: 

- Zduńska Wola – Inowrocław 

- Zduńska Wola – Częstochowa

- Zduńska Wola – Katowice

- Inowrocław – Katowice

A dodatkiem do takiej siatki połączeń mogą być wewnątrz wojewódzkie relacje.

Portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe dołoży wszelkich starań, by samorządy województw: łódzkiego, wielkopolskiego, kujawsko- pomorskiego oraz śląskiego wspólnie usiadły do rozmów na temat przyszłości połączeń pasażerskich na Magistrali Węglowej. Już wkrótce wystosujemy do zainteresowanych stron pisma, o czym na pewno Państwa poinformujemy.

Stanowisko PKP PLK ws. węglówki

– Według danych w planach transportowych województw śląskiego i łódzkiego nie ma informacji o wykorzystaniu linii 146 do przewozów pasażerskich. Ze względu na brak zainteresowania przewozami kolejowymi oraz zły stan na linii nr 146 nie planowano pozostawienia peronów. Ich obecny stan odbiega od oczekiwań pasażerów – powiedział Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

PKP PLK przyznaje, że w zakresie realizowanej rewitalizacji linii 146 założono pozostawienie rezerwy tereny, która pozwoli zbudować perony, gdy zajdzie taka potrzeba. Do tego niezbędna jest deklaracja o wznowieniu odpowiedniej liczby przewozów.  W przypadku linii 131, obecnie planowane jest przebudowanie peronów na odcinku Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola. 

 

Komentarze   

+3 #2 Rewa 2018-10-28 11:25
Byłoby również duże zainteresowanie ruchem pasażerskim na odcinku Zduńska Wola - Inowrocław. Na pewnych odcinkach, np. w okolicach stacji Kraski, zmodernizowano już torowisko.
Cytować
+2 #1 cargowiec 2018-10-12 09:02
Walczcie! Gratuluje zapału, a połączenia tak jak piszecie są potrzebne, głównie właśnie międzywojewódzkie do Katowic, Częstochowy czy Inowrocławia.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u