Z Pabianic do Zduńskiej Woli pojedziemy 160 km/h?

29 sierpnia portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe wystosował list do Ministra Infrastruktury, władz wojewódzkich, powiatowych, miasta oraz posłów na sejm RP z regionu w sprawie intensywnej akcji lobbingowej na rzecz poprawy parametrów eksploatacyjnych linii kolejowej nr 14. Z uwagi na fakt, iż termin otwarcia ofert przypada na 19 września 2016 roku, pozostało niewiele czasu na skuteczne działanie.

 

Przypomnijmy iż kilka tygodni temu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły długo wyczekiwany przetarg na modernizację linii. Według założeń ma zostać przywrócona prędkość 120 km/h. Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń, Kolumna zostaną przebudowane perony. Będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu, a także wyposażane w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie. Wszystkie będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Polskie Linie Kolejowe planują również budowę przejścia podziemne na stacjach Pabianice i Zduńska Wola, które wyposażone będzie w windy, co ułatwi dojście do peronów.

Analizując jednak specyfikację zamówienia dostrzegamy iż wystarczy dokonać niewielkich zmian w SIWZ aby między stacjami Pabianice oraz Zduńska Wola była możliwa do osiągnięcia prędkość 160 km/h.  W celu osiągnięcia wyższej prędkości na wspomnianym odcinku należy poprawić parametry podtorza w stosunku do tych założonych w dokumentacji przetargowej oraz zmienić kategorię wybranych przejazdów kolejowych z kat. C na kat. B.  Już w trakcie postępowania przetargowego zamawiający dokonał modyfikacji SIWZ i zmienił wymaganą sieć trakcyjną z YC120-2C na YC120-2CS150.. Sieć ta umożliwia bowiem jazdę z prędkością 160km/h.

Serdecznie zachęcamy do poparcia naszej akcji.

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u