Modernizacja stacji Zduńska Wola Karsznice na finiszu

Modernizacja stacji Zduńska Wola Karsznice na trasie kolejowej Śląsk – Bałtyk znajduje się na finiszu. Większość torów jest już otwarta. Do ukończenia pozostała przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym. Od września br. nadzór nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego sprawują dyżurni z lokalnego centrum sterowania w Zduńskiej Woli Karsznicach, który jest wyposażony w komputerowe systemy prowadzenia pociągów. Po zakończeniu wszystkich prac pod kontrolą LCS-u będzie cały 32-kilometrowy odcinek między stacjami Rusiec Łódzki i Zduńska Wola Karsznice.

Łącznie na stacji Zduńska Wola Karsznice wymieniono 16 km torów, 19 km sieci trakcyjnej, 31 rozjazdów. Nowa infrastruktura zapewnia lepszą obsługę ciężkich pociągów o nacisku 221 kN i długości 740 metrów. Składy z towarami mogą przejeżdżać przez stację z prędkością do 120 km/h (przed modernizacją dopuszczalna prędkość wynosiła 50-100 km/h).

Inwestycja poprawia warunki przewozu towarów ze Śląska do portów Trójmiasta. Wzrosła przepustowość trasy, co umożliwia sprawny przejazd większej liczby pociągów. Efektywniejszy transport ładunków przez stację Zduńska Wola Karsznice pozytywnie wpłynie na rozwój gospodarki i regionu.

Zakończenie wszystkich prac między stacjami Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice planowane jest w pierwszym kwartale 2023 r. Wartość inwestycji to ok. 580 mln zł. Realizowana jest ze współudziałem środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podobne artykuły:

https://zwk.org.pl/index.php/94-polskie-linie-kolejowe/472-magistrala-slask-baltyk-lepsze-przewozy-towarow-przez-stacje-zdunska-wola-karsznice-foto

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u