Węglówka wkrótce bez peronów

PKP PLK planuje zlikwidować przystanki pasażerskie nie tylko wzdłuż linii 146, ale także wzdłuż Magistrali Węglowej na nieużywanym w ruchu regionalnym odcinku Herby Nowe – Inowrocław. Jak argumentuje zarządca infrastruktury, potencjał odtworzenia tam ruchu regionalnego jest znikomy. Decyzji sprzeciwia się samorząd województwa łódzkiego, który nie ma jednak planów wznowienia połączeń.

 W zeszłym roku PKP PLK zapowiedziała likwidację peronów wzdłuż linii kolejowej nr 146 biegnącej z Chorzewa-Siemkowic w kierunku Częstochowy. Przeciwko wyburzaniu infrastruktury pasażerskiej zaprotestowało województwo łódzkie, choć samorząd regionu nie ma żadnych konkretnych planów wznowienia tam przewozów pasażerskich. Jak czytamy w przesłanym do naszej redakcji stanowisku UMWŁ, władze regionu sprzeciwiają się także likwidacji przystanków wzdłuż linii 131, tzw. Magistrali Węglowej. 

Późniejsza odbudowa przystanków będzie możliwa

PKP Polskie Linie Kolejowe potwierdzają, że plany remontowe zakładają wyburzenie infrastruktury przystankowej na nieużywanym w ruchu regionalnym odcinku magistrali pomiędzy Herbami Nowymi a Inowrocławiem-Rąbinkiem. – Dokumentacja przedprojektowa dla prac na fragmencie linii kolejowej E65 Chorzów Batory – Tczew zakłada przebudowę peronów na odcinku Chorzów Miasto – Herby Nowe. Od stacji Wręczyca do stacji Karczyn (na odcinku, na którym istniejące perony nie są wykorzystywane) wybrany do realizacji wariant zakłada likwidację peronów – mówi Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP PLK. 

Wyjątkiem mają być tylko dwie duże stacje: w Chorzewie-Siemkowicach i w Zduńskiej Woli-Karsznicach. Tam mogłyby zatrzymywać się np. dalekobieżne pociągi sezonowe. Zarządca infrastruktury planuje pozostawić w obydwu tych miejscach istniejące perony. Zapewnia też, że we wszystkich pozostałych przypadkach projekt zakłada rezerwę terenu, która umożliwi odbudowanie przystanków w przyszłości, jeśli zajdzie taka potrzeba. 

Ważny ciąg towarowy bez perspektyw wykorzystania w ruchu pasażerskim

Przedstawiciel PKP PLK tłumaczy, że decyzja o likwidacji infrastruktury pasażerskiej poprzedzona została konsultacjami społecznymi, w których uczestniczył m.in. przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Choć podczas konsultacji pojawiały się głosy o potrzebie przywrócenia ruchu regionalnego, głównie ze strony samorządów lokalnych ze Zduńskiej Woli, Szadku i Świnic Warckich, UMWŁ nie zaplanował takich połączeń w swoim planie transportowym. – Z analiz wynika, że potencjał rozwoju rynku przewozów pasażerskich na tej trasie (zwłaszcza na odcinku Wręczyca – Karczyn) jest znikomy – ocenia Łukasz Kwasiborski. 

W związku z tym zarządca infrastruktury zdecydował się traktować „węglówkę” przede wszystkim jako ważny korytarz towarowy. – Podjęto więc działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa i przepustowości przedmiotowej linii, nie wykluczając przy tym możliwości odbudowy infrastruktury pasażerskiej – usłyszeliśmy w Wydziale Prasowym PLK. – Na odcinku linii 131 od granicy województw łódzkiego i śląskiego do Zduńskiej Woli-Karsznic rozpoczęcie robót planowane jest na przełomie roku 2018 i 2019, a ich zakończenie na rok 2022 – zapowiada zarządca infrastruktury. 

Rezerwa terenu zostawiona także wzdłuż linii 146

Spółka odniosła się także do zarzutów UMWŁ dotyczących niewystarczającego trybu konsultacyjnego w przypadku likwidacji peronów wzdłuż linii 146. – Wykonawca dokumentacji przedprojektowej w 2015 r. zwrócił się do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego oraz do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego z pytaniem o plany dotyczące przewozów na tej linii – relacjonuje Łukasz Kwasiborski. Żaden z samorządów nie poinformował wówczas o zamiarze wznowienia ruchu. – Jeśli jednak decyzja o uruchomieniu połączeń pasażerskich zapadnie, wykonawca studium wykonalności „zabezpieczył teren” pod obecne oraz nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami – stwierdza przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze   

0 #81 Verona 2020-11-25 08:43
The search engines don't contain the patience to find that far and a four-way link can certainly be natural.
And, to whom should you submit your content regularly?
My name was replaced with someone else's name
and links were removed.

Here is my web page :: click here
for more: https://918.cafe/
Cytować
0 #80 Santos 2020-11-25 07:22
Whether you win or lose, you won't feel you've lost as they online casinos pay you back some amount as
a reward. Why is it that some enjoy online game even though some do don't?


Here is my blog post - live roulette magnet: http:///~lostland/ndiary/bbs/bbs.cgi?enm=&
Cytować
0 #79 Celesta 2020-11-25 05:57
Most of firm offer various tools for SEO and expense of of SEO goes high with very.
On click this link: https://918.cafe/home/joker-123 particular occasion, I kept running using it.
These used a few ideas however the choice really is endless.
Cytować
0 #78 azacosui 2020-11-25 05:54
http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ - Amoxicillin 500mg Amoxicillin No Prescription vry.ofly.zwk.org.pl.rds.ap http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/
Cytować
0 #77 Angelika 2020-11-25 05:47
There's no harm in reading what they have to say, and checking out what yet offering.
There is a huge variety of games in varying genres to suit every small
sample. (2) Don't bet genuine can't afford to lose.

Check out my blog - scr888 ios 11: http://tomowa-2.s6.xrea.com/x/variable/variable.cgi?act
Cytować
0 #76 Makayla 2020-11-25 05:28
Companies - big and small, professionals and individuals are all in an auto.
If need to have to permanent writers, then you need to go to your job sites and becoming a consultant.

Fooling a site is becoming harder.

Look at my web-site - click this link: https://918.cafe/home/lpe888
Cytować
0 #75 uohiadzaj 2020-11-25 05:21
http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ - Buy Amoxicillin Amoxicillin gwa.ijur.zwk.org.pl.ene.lz http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/
Cytować
0 #74 Donnell 2020-11-25 04:47
I know this iif off topic bbut I'm looking into starting my own weblog and was wondering
what all is needed to get set up? I'm assuming having
a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet
savvy so I'm not 100% sure. Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
Appreciate it

my site; live roulette
Win: http://cloudpx.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=biocomercioperu.org%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3Dwww.londoncn.com%252Fhome.php%253Fmod%253Dspace%2526uid%253D1108890%2526do%253Dprofile
Cytować
0 #73 Madonna 2020-11-25 02:36
Did he discuss some of your behavior that you just shrugged off?
A person that knows your personality and definately will give that you simply good opinion. How can we promote health click here for more: https://918.cafe/downloads/1804-download-play8oy these particular patients?
Cytować
0 #72 Rex 2020-11-25 01:26
Here people wiull visit objective andd can provide to
comments for them. If you see carefully that page end up being very well done with 100% keyword relevancy for that specific keyword.



Have a look at my page where is the ocean king temple: http://nvrzone.com/ru/forum/topic/50621
Cytować

Dodaj komentarz

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Godziny otwarcia

ZDUŃSKA WOLA

Kasa czynna:

Pon - pt 6:00 - 18:50

Sobota 6:00 - 17:00

Niedziela 7:00 - 18:00

 

SIERADZ

Dworzec:

5:30 - 21:30

Kasa czynna:

Pon - pt 6:30 - 19:00

Sobota 7:00 - 18:00

Niedziela 7:00 - 19:00

 

Toplista Stron Kolejowych Kolejowa Toplista

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u