Centralny Terminal Multimodalny ma już pieniądze, czeka na decyzję marszałka

Na początku roku podniesiono kapitał należącej do PKP SA i PKP Cargo spółki Centralny Terminal Multimodalny do 1,5 mln zł. Są więc pieniądze na działalność i rozpoczęcie inwestycji - terminal czeka tylko na wprowadzenie na listę inwestycji unijnych.

 W październiku ubiegłego roku w zduńskowolskich Karsznicach przedstawiciele PKP SA i PKP Cargo podpisali umowę w sprawie budowy nowoczesnego multimodalnego centrum logistycznego na terenie należącym dawniej do zakładu taboru. Obiekt ma służyć kompleksowej obsłudze logistycznej połączeń kontenerowych z Chin do Europy oraz z polskich portów morskich na południe kraju i regionu. Inwestycję popiera urząd marszałkowski województwa - w lipcu ubiegłego roku zapowiadał rozpoczęcie prac jeszcze w 2019 r. (w najbardziej optymistycznym wariancie).

Prace jednak jeszcze nie ruszyły, ale w raporcie grupy PKP Cargo za I kwartał 2020 roku można znaleźć informację, że 13 stycznia 2020 r. podwyższono kapitał zakładowy spółki Centralny Terminal Multimodalny (to podmiot powołany do zbudowania i prowadzenia terminala w Karsznicach), w wyniku którego kapitał zakładowy spółki wzrósł do kwoty 1,5 miliona złotych. Jednocześnie nastąpiła zmiana struktury kapitałowej tej spółki - PKP Cargo objęło prawie wszystkie udziały (99,83%), a PKP SA pozostało 0,17%.

Jak tłumaczy rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz, zmiany w strukturze właścicielskiej spółki były planowane od samego początku realizacji projektu. - W ramach przygotowań CTM do tej inwestycji, udziały w spółce nabyły Polskie Koleje Państwowe SA, które docelowo wydzierżawią grunt w Zduńskiej - Woli Karsznicach pod terminal. Natomiast drugi wspólnik - PKP Cargo dokapitalizował spółkę wkładem pieniężnym w celu umożliwienia jej prowadzenia bieżącej działalności i rozpoczęcia inwestycji niezwłocznie po uzyskaniu pozytywnej decyzji w kwestii wniosku o dofinansowanie z funduszy unijnych - wyjaśnia rzecznik. Dokapitalizowanie skutkowało zmianą struktury właścicielskiej w CTM, a spółka stała się zależna od PKP Cargo.

Jak podaje rzecznik, pod koniec 2019 roku Centralny Terminal Multimodalny złożył wniosek o dofinansowanie budowy obiektu w Zduńskiej Woli – Karsznicach ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. - Obecnie instytucja finansująca jest w trakcie rozpatrywania wniosków złożonych w ramach Działania III.3 Transport multimodalny Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 - informuje rzecznik dodając, że rozstrzygnięcia należy się spodziewać w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

źródło : Rynek Infrastruktury

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u