Początek remontu dworca kolejowego w Zduńskiej Woli

Rozpoczął się długo wyczekiwany remont budynku na zduńskowolskim dworcu. Od dziś obiekt nie jest już dostępny dla podróżnych.

 Po kilkumiesięcznych przygotowaniach i pracach projektowych rozpoczyna się zasadnicza faza prac remontowych, związanych z przebudową budynku dworcowego na stacji Zduńska Wola.

Od dziś (1 czerwca) obiekt został wyłączony z użytkowania. Niestety dla podróżnych nie przygotowano tymczasowego obiektu. Wykonawca ograniczył się jedynie do przygotowania dla podróżnych tymczasowych toalet.

Połączenie historii ze współczesnością

W ramach prac remontowych przewidziano przywrócenie ceglanej elewacji budynku. Metamorfozę przejdzie też wnętrze dworca. zmiany czekają również wnętrza budynku dworca. Znajdą się w nim punkty obsługi podróżnych, toalety i automaty biletowe przewidziano też miejsce dla punktu informacji turystycznej.

Zmieni się znacznie wygląd Placu Żelaznego, gdzie powstaną nowe jezdnie i chodniki. Ponadto powstanie pięć miejsc parkingowych w miejscu dawnej bagażowni, która zostanie wyburzona. Wraz z remontem dworca miasto zdecydowało się wybudować zadaszony peron, na którym będą zatrzymywać się autobusy.

– Uporządkujemy pobliskie parkingi i wybudujemy zadaszenie między wejściem na perony a obiektem. W śnieżne i ulewne dni pasażerowie komfortowo przejdą z pociągu do budynku dworca – wyjaśnia prezydent miasta Zduńska Wola Konrad Pokora.

Przebudowę budynku wykonuje firma Budomax z Grabowca. Wartość prac w Zduńskiej Woli to 4,5 miliony złotych z czego 2,9 mln zł zostanie sfinansowane przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i budżet państwa.. Koordynatorem prac renowacyjnych w Zduńskiej Woli są PKP PLK S.A., które współpracują z Miastem Zduńska Wola. Przewidywany koniec to druga połowa 2023 roku.

Część większego projektu

Remont stanowi część większego,. Projekt otrzymał w wysokości blisko 31 milionów złotych. W ramach którego zmodernizowane zostaną również stacje w Głownie i Strykowie, powstanie także nowy przystanek osobowy w Pabianicach.

Całkowita wartość projektu to ponad 50 milionów złotych,. Inwestycja dofinansowana została kwotą 31 milionów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego, w ramach projektu „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”.

 

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u