Początek remontu dworca kolejowego w Zduńskiej Woli

Rozpoczął się długo wyczekiwany remont budynku na zduńskowolskim dworcu. Od dziś obiekt nie jest już dostępny dla podróżnych.

 Po kilkumiesięcznych przygotowaniach i pracach projektowych rozpoczyna się zasadnicza faza prac remontowych, związanych z przebudową budynku dworcowego na stacji Zduńska Wola.

Od dziś (1 czerwca) obiekt został wyłączony z użytkowania. Niestety dla podróżnych nie przygotowano tymczasowego obiektu. Wykonawca ograniczył się jedynie do przygotowania dla podróżnych tymczasowych toalet.

Połączenie historii ze współczesnością

W ramach prac remontowych przewidziano przywrócenie ceglanej elewacji budynku. Metamorfozę przejdzie też wnętrze dworca. zmiany czekają również wnętrza budynku dworca. Znajdą się w nim punkty obsługi podróżnych, toalety i automaty biletowe przewidziano też miejsce dla punktu informacji turystycznej.

Zmieni się znacznie wygląd Placu Żelaznego, gdzie powstaną nowe jezdnie i chodniki. Ponadto powstanie pięć miejsc parkingowych w miejscu dawnej bagażowni, która zostanie wyburzona. Wraz z remontem dworca miasto zdecydowało się wybudować zadaszony peron, na którym będą zatrzymywać się autobusy.

– Uporządkujemy pobliskie parkingi i wybudujemy zadaszenie między wejściem na perony a obiektem. W śnieżne i ulewne dni pasażerowie komfortowo przejdą z pociągu do budynku dworca – wyjaśnia prezydent miasta Zduńska Wola Konrad Pokora.

Przebudowę budynku wykonuje firma Budomax z Grabowca. Wartość prac w Zduńskiej Woli to 4,5 miliony złotych z czego 2,9 mln zł zostanie sfinansowane przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i budżet państwa.. Koordynatorem prac renowacyjnych w Zduńskiej Woli są PKP PLK S.A., które współpracują z Miastem Zduńska Wola. Przewidywany koniec to druga połowa 2023 roku.

Część większego projektu

Remont stanowi część większego,. Projekt otrzymał w wysokości blisko 31 milionów złotych. W ramach którego zmodernizowane zostaną również stacje w Głownie i Strykowie, powstanie także nowy przystanek osobowy w Pabianicach.

Całkowita wartość projektu to ponad 50 milionów złotych,. Inwestycja dofinansowana została kwotą 31 milionów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego, w ramach projektu „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”.