Ustronie utknęły w Karsznicach. Ponad 6 godzin opóźnienia.

Ponad 6 godzin opóźnienia pociągu TLK Ustronie relacji Przemyśl Główny – Kołobrzeg w dniu wczorajszym. Powód? Defekt lokomotywy na stacji Zduńska Wola Karsznice.

 24 kwietnia nocny pociąg Ustronie wjechał na Karsznicką stację ok. 1:50 tj. z 30 minutowym opóźnieniem. Jak się później okazało, odjechał o godzinie 7:38, notując 6 godzin i 20 minut opóźnienia.

- Awaria lokomotywy nastąpiła o godz. 2:00 w nocy, zastępcza lokomotywa wyjechała z Łodzi o godz. 5:10. Brak lokomotywy zastępczej wymagał podjęcia odpowiednich działań organizacyjnych. Czasu wymagało też przeprowadzenie manewrów związanych z wymianą lokomotyw. – wyjaśnia rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska

Według PKP Intercity nie było możliwości wypożyczenia z Karsznic lokomotywy zastępczej od przewoźników towarowych. W pociągu podróżowało ok. 200 osób. Pasażerowie otrzymali drobny poczęstunek.

Przypomnijmy, że pociąg TLK Ustronie to codzienny, nocny pociąg kursujący przez stację Zduńska Wola Karsznice, dzięki któremu mamy bezpośredni dojazd m.in. do Przemyśla, Rzeszowa, Krakowa, Kielce, Torunia, Trójmiasta czy Kołobrzegu.

Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity.

 Rozkład Jazdy ze stacji ZDUŃSKA WOLA KARSZNICE

 

 

 

Komentarze   

0 #4 Grzegorz 2019-04-26 14:28
Cytuję Ryszard:
To wina tylko dyspozytorów powinni się dogadać.Za moich czasów ,a byłem maszynistą 40lat najważniejszy był pasażer a nie nazwa spółki.Karsznice to chyba największa lokomotywownia.Ktoś się chyba uparł

Niestety największa na sieci lokomotywownia w Karsznicach to już tylko historia. Obecnie jest to tylko cień dawnej potęgi, w formie zatrudniającego niespełna 300 osób warsztatu remontowo-produkcyjnego spółki Cargotabor, nieprowadząca wogóle działalnośwci trakcyjnej.

Natomiast co do meritum. Ma Pan zupełnie rację, też od samego początku, gdy miało miejsce to zdarzenie powtarzam, że jest to tylko i wyłącznie kwestia niekompetencji dyspozytorów. Ludzie pracujący w PKP IC na tym stanowisku to jakieś niekompetentne niemoty. Nawet jeżeli nie udało się zorganizować lokomotywy w ramach "grupy" (co dziwne, bo uważam, że przy dobrych chęciach to gdzie jak gdzie, ale w Karsznicach bez problemu można było taką uzyskać), to można było skontaktować się z dyspozyturą Lotosu, który pewnie by pomógł, tym bardziej, że ma punkt trakcyjny w Karsznicach. Tym czasem dyspozytorskie niemoty potrzebowały aż 6 godzin, aby sprowadzić lokomotywę z odległej o 50 km. Łodzi. Przecież w tym czasie, a nawet krótszym to lokomotywę można by ściągnąć do ZWK z Warszawy, Poznania, Wrocławia, Krakowa. Nawet dojazd z Gdyni mniej czasu by zajął ;)

Sprawa zapewne ma też drugie dno- jak w pewnym powiedzeniu "kasa misiu kasa".
Cytować
0 #3 Janek 2019-04-26 07:32
Grupa PKP...właśnie widać co to znaczy, że PKP Cargo nie chciało użyczyć ICkom lokomotywy z Karsznic...
Cytować
+6 #2 Ryszard 2019-04-25 10:17
To wina tylko dyspozytorów powinni się dogadać.Za moich czasów ,a byłem maszynistą 40lat najważniejszy był pasażer a nie nazwa spółki.Karsznice to chyba największa lokomotywownia.Ktoś się chyba uparł
Cytować
+3 #1 Kazik 2019-04-25 09:46
Podróżni otrzymali drobny poczęstunek , To po dobie opóźnienia dostali by dopiero obiad ?. Kogo to obchodzi że Cargo to Cargo a IC to IC pasażer widzi na pudle napis PKP, to powinienem być priorytet wymiana elektrowozu do miejsca gdzie jest do dyspozycji lokomotywa przewoźnika pasażerskiego. Bo to że ktoś dojechał do celu 6 godzin później to dopiero początek jego zaburzonego planu , cały grafik dnia pokrzyżowany, rozumiem godzinę, dwie z powodu wypadku ale awaria w takich warunkach gdzie można wymienić lokomotywę w stacji na inną z grupy PKP to jest możliwe ale nie możliwi są ludzie tym decydujący, ich opieszałość to powód opóźnienie na kolei.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u