ŁKA dojedzie do Karsznic

Od dnia 1 września Łódzka Kolej Aglomeracyjna pilotażowo uruchomi 4 pary połączeń w relacji Zduńska Wola – Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola Południowa. Pociągi te będą kursować od poniedziałku do piątku. Każdy z pociągów będzie skomunikowany z pociągami z/do Sieradza czy Łodzi.

 

Wiadomość o planowanym uruchomieniu pociągów ŁKA ze Zduńskiej Woli na osiedle Karsznice wywołało duże zaskoczenie u pasażerów. Przypomnijmy, że ostatnie pociągi osobowe między tymi stacjami przejechały w grudniu 2012r. Były to pociągi z Częstochowy do Zduńskiej Woli.

 -Bardzo się cieszę, że powstanie takie połączenie, codziennie dojeżdżam z Karsznic do Zduńskiej Woli autobusem i dalej pociągiem do pracy do Łodzi Kaliskiej. Od 1 września na pewno wybiorę pociąg z Karsznic – mówi Pan Marek.

Co może wydawać się najważniejsze, osoby posiadające Wspólny Bilet Aglomeracyjny w strefie C, będą mogli bez żadnych dopłat korzystać z nowych połączeń na osiedle Karsznice.

Ceny biletów są następujące:

Zduńska Wola – Zduńska Wola Karsznice 4 zł

Zduńska Wola Karsznice - Zduńska Wola Południowa – 4 zł

Zduńska Wola - Zduńska Wola Południowa – 4,40 zł

Szczegółowy rozkład jazdy:

55038 Zduńska Wola 5:03 – Zduńska Wola Karsznice 5:16 – Zduńska Wola Południowa 5:18

55044 Zduńska Wola 6:00 – Zduńska Wola Karsznice 6:13 –  Zduńska Wola Południowa 6:15

55216 Zduńska Wola 16:15 – Zduńska Wola Karsznice 16:28 –  Zduńska Wola Południowa 16:30

55228 Zduńska Wola 17:20 – Zduńska Wola Karsznice 17:33 –  Zduńska Wola Południowa 17:35

 

55251 Zduńska Wola Południowa 5:26 – Zduńska Wola Karsznice 5:29 - Zduńska Wola 5:41

55253 Zduńska Wola Południowa 6:30  – Zduńska Wola Karsznice 6:33  - Zduńska Wola 6:45

55255 Zduńska Wola Południowa 16:45 – Zduńska Wola Karsznice 16:48 - Zduńska Wola 17:00

55257 Zduńska Wola Południowa 18:40 – Zduńska Wola Karsznice 18:43 - Zduńska Wola 18:55

 

Rozkład Jazdy ze stacji Zduńska Wola Karsznice (kliknij)

Rozkład Jazdy ze stacji Zduńska Wola Południowa (kliknij)

Rozkład Jazdy ze stacji Zduńska Wola (kliknij)

 

 

Komentarze   

0 #6 fazi 2015-09-02 21:41
no pierwszym pociągiem łka jechało 8 osób szoook :lol:
Cytować
0 #5 railman 2015-09-02 09:47
Cytuję fazi:
PRzystanek osobowy Kustrzyce został juz zlikwidowany w ramach rewitalizjacji magistrali węglowej.


Nie zostanie zlikwidowany, ma być odbudowany

Cytuję Grzegorz:
Już stosunkowo niedługo będzie możliwe jeżdżenie z przyzwoitymi prędkościami do Kozub właśnie, więc czemu w oparciu o reaktywowane połączenia miejskie nie próbować podjąć rękawicy? Jak wspomniałem nie można ulegać stagnacji i zaniechaniu skoro zrobiono pierwszy krok, to należy małymi kroczkami iść dalej.


Z prędkością 120 km/h będzie możliwy dojazd do Chociwia, więc już zahaczamy o okolice Widawy :)
Cytować
0 #4 Grzegorz 2015-09-01 11:24
Cytuję fazi:
PRzystanek osobowy Kustrzyce został juz zlikwidowany w ramach rewitalizjacji magistrali węglowej. Niech najpierw zrobią tory do Chorzewa Siemkowic co nastapi najwcześniej za jekies 3-4 lat i wtedy mozna myśleć o pociągach osobowych. Bo na razie. To tam sie jeździ z prędkościa 20-30 km/h


Fakt, że coś zostało zlikwidowane nie oznacza, że nie można tego odtworzyć, być może nawet w lepszej, atrakcyjniejszej formie. Podobnie ma się sytuacja z rewitalizacją.
Zgodzę się z Pana opinią, że dopiero po rewitalizacji będzxie możliwe przyciągnięcie podróżnych i zaproponowanie im konkretnych rozwiązań, jednak nie oznacza to że należy przez 3-4 lata trwać w stagnacji. Już dziś należy wyjść w kierunku potencjalnego pasażera, próbować go przyzwyczajać do kolei. Dobrym elementem ku temu jest etapowanie tych działań. Skoro obecnie nie ma możliwości pozyskania pasażera z Chociwia, Siedlec, czy Siemkowic, to należy przynajmniej próbować zdobyć tych z Kozub czy Sędziejowic. Już stosunkowo niedługo będzie możliwe jeżdżenie z przyzwoitymi prędkościami do Kozub właśnie, więc czemu w oparciu o reaktywowane połączenia miejskie nie próbować podjąć rękawicy? Jak wspomniałem nie można ulegać stagnacji i zaniechaniu skoro zrobiono pierwszy krok, to należy małymi kroczkami iść dalej.
Cytować
0 #3 fazi 2015-09-01 10:54
PRzystanek osobowy Kustrzyce został juz zlikwidowany w ramach rewitalizjacji magistrali węglowej. Niech najpierw zrobią tory do Chorzewa Siemkowic co nastapi najwcześniej za jekies 3-4 lat i wtedy mozna myśleć o pociągach osobowych. Bo na razie. To tam sie jeździ z prędkościa 20-30 km/h
Cytować
0 #2 Grzegorz 2015-08-30 10:58
To prawda, wydaje się sensowne przy dalszym rozwoju tej oferty pomyśleć o reaktywacji połączeń na dalszym odcinku. W pierwszym etapie organizator przewozów powinien podjąć próbę zaoferowania "dojazdówki" dla mieszkańców połudnbiowo-zachodniej części powiatu Łaskiego, co w praktyce oznaczałoby wydłużenie tych połączeń (przynajmniej niektórych) do stacji Kozuby. W ten sposób w jakiejś formie stały by się one dostępne dla mieszkańców Sędziejowic, a poprzez po Kustrzyce dla mieszkańców okolic Marzenina.
Jednak na chwilę obecną najistotniejsze jest rozpropagowanie oferty i ponowne przyzwyczajenie społeczności lokalnej i utrwalenie w świadomości, że po niemal 20 latach ponownie rozpoczyna funkcjonowanie w Zduńskiej |Woli kolej miejska, umożliwiająca skomunikowania na stacji Zduńska Wola. To właśnie zadanie wydaje się być najtrudniejsze i z tym przewoźnik musi się zmierzyć, a na rozwój oferty przyjdzie czas.
Cytować
0 #1 B. Artoli 2015-08-30 10:45
Szkoda że tylko do ZdW Pd.... Przejechałbym się chętnie jak za dawnych lat węglówką w stronę Częstochowy :) Ale może wreszcie coś tam ruszy w kwestii przewozów pasażerskich.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u