Modernizacja linii 14 zbliża się wielkimi krokami

Modernizacja linii Łódź Kaliska - Zduńska Wola nr 14 zbliża się wielkimi krokami.  Prace przygotowawcze o których informowaliśmy wczoraj ruszą już od 16 maja do 6 czerwca. Od 10 czerwca natomiast, ruszą główne prace na szlakach Łask – Gajewniki oraz Gajewniki – Zduńska Wola. Efektem inwestycji będzie m.in. lepsza obsługa pasażerów i wzrost bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Wartość inwestycji wynosi 290 mln zł

 W maju działania zaczną się na stacji Zduńska Wola. Od 10 czerwca ruszą główne prace na szlakach Łask – Gajewniki i Gajewniki – Zduńska Wola oraz stacji Łask – potrwają do I kwartału 2019 roku. Następnie będą roboty na szlakach Łódź Kaliska – Retkinia,  Retkinia – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń wraz ze stacją Lublinek i Pabianice. Ten etap zakończy się w I kwartale 2020 roku. W końcowej fazie planuje się prace na szlaku Lublinek – Pabianice oraz likwidację tymczasowego posterunku odgałęźnego Dobroń. Zakończenie projektu zaplanowano na III kwartał 2020 roku.

Krótsze podróże z Łodzi do  Zduńskiej Woli

Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii nr 14 skróci się czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą o ok. 15 minut. Prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna pasażerowie zyskają oczekiwany komfort obsługi. Będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodne dojście zapewnią tez pochylnie.

Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów i wyposażenie ich w m.in. nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej zwiększy poziom bezpieczeństwa.

Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów.

Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” jest współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Koszt inwestycji wynosi 346 mln zł brutto, 290 mln zł netto.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u