Ruszyła modernizacja Magistrali Węglowej

Rozpoczęły się pierwsze prace modernizacyjne na linii 131. Od poniedziałku 14 września prowadzone są działania na odcinku Rusiec Łódzki - Chociw Łaski - Kozuby. Ta inwestycja za kwotę ponad 1,8 mld zł poprawi ofertę przewozów pasażerskich oraz istotnie zwiększy możliwości transportowe kolei między Śląskiem a portami Trójmiasta. Inwestycje są współfinansowane przez Unię Europejską ze środków POIiŚ.

 Przypomnijmy, iż PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokładnie rok temu podpisały dwie umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót na ponad 100 km odcinku linii: Kalina (Herby Nowe) - Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice.

Inwestycja na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice rozpocznie się we wrześniu 2020 roku demontażem sieci trakcyjnej i torów na szlakach Rusiec Łódzki - Chociw Łaski, Chociw Łaski – Kozuby oraz w stacji Chociw Łaski. Prace na linii kolejowej 131 będą prowadzone na jednym z dwóch torów, ruch kolejowy będzie utrzymany. Drugi tor będzie przeznaczony dla potrzeb wykonawcy w godz. 11-15 (bez wpływu na ruch pociągów) – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu prasowego PKP PLK

Prace budowlane na odcinku Kalina – Rusiec Łódzki powinny rozpocząć się w październiku 2020 roku. Wykonawca w pierwszej kolejności przystąpi do demontażu sieci trakcyjnej oraz torów na odcinkach Kalina – Herby Nowe, Herby Nowe – Wręczyca, Miedźno – Działoszyn oraz w stacjach Herby Nowe, Wręczyca, Miedźno.

W ramach projektu poprawi się komfort podróżnych, przebudowane zostaną perony na 8 stacjach i przystankach: Herby Nowe, Chorzew Siemkowice, Rusiec Łódzki, Huta, Chociw Łaski, Siedlce Łaskie, Kozuby, Zduńska Wola Karsznice Południowa Obiekty będą przystosowane dla osób z ograniczona możliwością poruszania się.

Portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe w październiku 2019 roku wystosował list do Ministra Infrastruktury, władz wojewódzkich, powiatowych, miejskich z regionu w sprawie intensywnej akcji lobbingowej w sprawie odbudowy peronów na linii kolejowej 131 także na stacjach pomiędzy stacjami Chorzew Siemkowice – Herby Nowe (kliknij). Działania te przyniosły częściowy sukces.

Z myślą o pasażerach oraz ze względu na inicjatywę lokalnej społeczności, samorządów oraz plany przewoźnika dotyczące wznowienia połączeń pasażerskich i postojów na stacjach, PLK planują odbudowę peronów na stacjach Działoszyn oraz Kłobuck. – informuje Katarzyna Głowacka z Zespołu prasowego PKP PLK.

Przypomnijmy, że na odcinku Kalina – Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice zostanie zmodernizowanych blisko 170 km torów. Sprawność przejazdu pociągów zwiększy wymiana 238 rozjazdów. Przebudowa obejmie też ponad 200 km sieci trakcyjnej. Obiekty inżynieryjne tzn. mosty i wiadukty zostaną lepiej przystosowane do przejazdu ciężkich składów towarowych o nacisku do 221 kN na oś. Przewidziano przebudowę 77 obiektów inżynieryjnych, w tym 13 mostów i 15 wiaduktów. W ramach inwestycji zwiększa się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz na skrzyżowaniach z drogami. Zapewni to modernizacja 53 przejazdów i przejść.

Dla zapewnienia sprawnego i bezpiecznego przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych, zostaną wybudowane 2 lokalne centra sterowania ruchem (LCS) w Herbach Nowych i Zduńskiej Woli Karsznicach. LCS wyposażone w nowoczesne systemy i sprzęt komputerowy będą obsługiwać ruch pociągów na przeszło 100-kilometrowym odcinku modernizowanej linii.

Przebudowane tory i nowe urządzenia zabezpieczające umożliwią prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h a towarowych do 120 km/h.

Przebudowane zostaną także łącznice kolejowe w Naszym Powiecie. Zmodernizowane zostaną linie 739 Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola oraz 542 Zduńska Wola Karsznice – p.odg Gajewniki. Po wykonaniu prac prędkość maksymalna będzie wynosić 60 km/h.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u